GTI met 3 cilinders?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Ik had hetzelfde geintje met m'n 1.6 wissel. Voor de wissel nix mis met de injectoren. Toen ik de 1.6 startte deed 1 cilinder niet meer mee :(

Was dus gewoon de injector stuk :P

Mocht het nog nodig zijn, heb ik er nog wel een stel liggen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

megator wrote:Hoe moet ie eigenlijk klinken als ie op 3 cylinders loopt? hoor je dat meteen of can het onopgemerkt gebueren?


iemand met een oor voor techniek hoort dat gelijk :)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nah, de injectoren maar es reinigen dan.
gister geleerd dat dat kan door ze te laten zwemmen in remvloeistof.. nah daar kan ik wel voor zorgen...

verder van basje een ECU (cup) geleent om te kiijken of dat wat doet..


wat mij trwns nog te binnen schoot, ik heb geen lambda, maar een mengselstelschroef (jaja, op een GTI!) maar die doet niet heel bijster veel.. dat weerstandje zou natuurlijk stuk kunnen zijn waardoor hij ofwel veel te veel, ofwel veel te weinig inspuit :roll:

maar we proberen eerst de ECU en de injectoren wel!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahahah, kan je dus toch nog naar hartelust schroeven Marc ;) Zou 'm iets rijker stellen dan standaard, dan heb je die cup-ecu ook zo goed als niet nodig :lol:

Wist niet dat de Belgische GTI's dit hadden overigens, oude DTA-computers werken op dezelfde manier. Daarom heb ik ook zo'n rothekel aan die dingen :lol:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

HIJ DOET HET!!

injectoren laten zwemmen in injectorreiniger.. weer teruggezet (wat een tiefuswerk zeg, die injectoren.. zet je ze in je kop, krijg je de injectorrails er niet op, zet je ze in de rails, krijg je ze niet in je kop! :twisted:)

en toen reed hij opeens wel..
houdt nog steeds wat in.. en valt af en toe uit bij stationair, mjah.. mijn manier van inlezen was ook 'stekker erin, starten en rijden'

:)
maar hij rijdt iig!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

:dance
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

q01z wrote:houdt nog steeds wat in.. en valt af en toe uit bij stationair, mjah.. mijn manier van inlezen was ook 'stekker erin, starten en rijden'

Klinkt herkenbaar.
Heb hetzelfde effect gehad bij een Saxo: tijdje de accu los gehad om diverse zaken aan 't elektra (interieur) te veranderen.
Na aansluiten accu ook meteen gestart en weg gereden.
Ding liep voor geen meter: inhouden, stilvallen bij intrappen koppeling (errug fijn als je dan door rolt over de kruising. :roll:), enz.

Gewoon 't ding uit gezet en een tijdje (minuutje of 10) met rust gelaten en toen nog eens geprobeerd: geen problemen meer gehad.

Kan dus heel goeD zijn dat je ECU 'n beetje confuus is. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ja ECU moet ingeregelt..

maar er zit nu nog een lekke Sebring onder, en dat vinden me buren vast niet fijn! :lol:

me nieuwe (ja nieuwe) originele einddemper ligt al klaar, maar dan moet ik eerst mn tussenpijp nog ff dichtlassen..
Image

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Mooi dat ie het doet :)

Ik heb trouwens vandaag een ultrasoonreiniger aangeschaft, je kan je injectoren eventueel opsturen dat ik ze nog voor je schoonmaak (kwam bij mij nog behoorlijk wat rommel uit)
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mooi dat ie loopt Marc!

en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin lieve schat, waar haal jij die cup-ECU nou weer vandaan? :roll:

het klopt dat ik een cup-ECU te leen heb van Bas_S (wat jij volgens mij niet kon weten :lol:) maar die ligt nog in mn tas..

maar goed, hij moet gewoon nog ingeregelt.. dan komt het vast wel goed.. vanmiddag es voltanken met BPultimate + injectiereiniger en de bandjes wat lucht geven.. dan ff blazen naar de kartbaan en terug..
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik heb zelf nu geen cup-ECU, alleen een paar originele en wat lege chipjes :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kevin.broke wrote:Ik heb zelf nu geen cup-ECU, alleen een paar originele en wat lege chipjes :)


ik bedoelde hoe kom je erbij dat ik die ECU draai ;)
Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

kevin.broke wrote:mooi dat ie loopt Marc!

en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.
De mijne slaat nooit af met een Cup-ECU, en met een Groep N ecu al helemaal niet.
Als je auto met een Cup ECU afslaat issie echt gaar :P
Altijd meer PK's dan jou!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Bas_S wrote:
kevin.broke wrote:mooi dat ie loopt Marc!

en met een cup-ECU hoort ie dan idd uit te vallen ja. Cup-ECU heeft sowieso moeite met de motor stationair draaiend houden, een cup-GTI slaat (ivm een lichter vliegwiel) nl. ook heel makkelijk af maar maakt ook makkelijk toeren. Waarop ie stationair draait zal dus echt een randwaarde zijn.
De mijne slaat nooit af met een Cup-ECU, en met een Groep N ecu al helemaal niet.
Als je auto met een Cup ECU afslaat issie echt gaar :P

trek de accupool dan eens los, en laat 'm kwartiertje liggen, dan opnieuw aansluiten, starten en meteen gaan rijden (Y)
er verschilt meer in zo'n cupauto dan alleen de ECU hoor...

Post Reply