mijn ax spuit olie

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
stekker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

mijn ax spuit olie

Post by stekker »

ik heb een ax 1.4 gti zeer goedkoop gekocht met wat werk aan, ik heb ondertussen de cilinderkoppakking vervangen: dit was nodig.
ik start de wagen en werkt perfect.1 probleem minder, toen ik de motor had laten warmlopen begon ik wat gas te geven, alles werkt perfect.
maar toen ik hem op volletoeren jaagde spoot de olie eruit via men karterontluchting :? .
weet er iemand raad :roll: :wink:
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!
weet er iemand raad of wat het gevolg hiervan is?

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

heb je er geen slang op zitten..

als je op toeren zit is het wel wat normaal dat er wat uitkomt maar geen liters olie natuurlijk....

wat kan duiden op een versleten motor....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

stekker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by stekker »

tsja, der staan 103.000km op en hij heft nog op 3 cilinders 10.75 bar en op 1ne 11.25 bar kompressie en der komt echt wel veel uit ze
ik heb een Citroën ax 1.4 gti gekocht, deze verbruikte wat olie en water + rookontwikkeling. dus heb ik de cilinderkoppakking vervangen.alles is in orde , ik start en draai terug perfect. ik laat hem warmdraaien en geef goed wat gas, op een gegeven moment jaag ik hem op toeren en komt er olie uit de karterontluchting!!!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

redelijk bizarre compressie! das hoger dan dattie hoort.. heb je m niet veel te veel af laten vlakken?
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

als compressie is dat heel netjes. Niet te veel olie erin gedaan?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

stekker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by stekker »

nope, men olie is der bekan uit :d en ik vin da ook een goei kompressie ze :P
en ik hem nikske late vlakke, ik hem da gecontroleerd en da was vrij goe
menne kadett hee 12 en 3 van 13.5 bar compressie :d :D

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX1.4i »

Wanneer heb je die compressie test laten doen, voor of na de koppakking wissel?
Als je de kop heb laten vlaken en hij is teveel gevlakt, dan drukt de hogere compressie de olie ook weg.

Ik ken het 1.4 GTI blok niet echt, is dat een gewoon 1.4i TU blok met multipoint injectie :?:
Als het een TU blok is, dan heb je natte cylinderbussen in het blok zitten, deze moet je gezien hebben toen je de kop heb gelicht.
Je heb toch niet de motor met de hand gedraaid met de kop eraf, zonder dat je de bussen eerst met bouten en grote ringen heb vast gezet?
Je heb de kop toch wel voorzichtig gelicht?, dus naar achteren kantelen om deze te lichten, ipv recht omhoog trekken.

In beide gevallen kunnen de cylinderbussen iets omhoog komen, waardoor de afdichtingsring eronder verstoord word en olie gaat lekken.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

ZX1.4i wrote:Ik ken het 1.4 GTI blok niet echt, is dat een gewoon 1.4i TU blok met multipoint injectie :?:

Ja, alleen een andere kop zeg maar, en injectiesysteem uiteraard ;).

stekker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by stekker »

neen het is geen multipoint injectie, het is een motronic sywteem,
ik heb die compressie voor en na gemeten, en de kop is niet gevlakt.
de cilinderkop hek ik gecontroleerd op vlakheid en dat was nog zeer goed

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

stekker wrote:neen het is geen multipoint injectie, het is een motronic sywteem,
ik heb die compressie voor en na gemeten, en de kop is niet gevlakt.
de cilinderkop hek ik gecontroleerd op vlakheid en dat was nog zeer goed

Kop kan je zelf niet of nauwelijks controleren op vlakheid, het werkt met minder dan tienden van mm's, die meet je echt zo niet ff na, ook niet met een glasplaatje oid

stekker
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by stekker »

mo ge kunt er wel speciaal gereedschap voor hebbe ligge he :wink:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Ik het ut ook wel es aan de hand had. Genegeert nooit niks geen last mee van gehad.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Sander wrote:Ik het ut ook wel es aan de hand had. Genegeert nooit niks geen last mee van gehad.

sander heeft soms de meest orthodoxe maar handigste/goedkoopste oplossingen :D lol :D

opvangbakje maken zoals TTF dat had? die had een flesje waar de overtollige olie in terecht kwam
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

mwa..dat helpt opzich wel.. maar goed als het zo veel olie isheeft het ok geen zin dan kun je beter de oorzaak opzoeken..

die van mij spuit ook olie :S .. kl*te pijlstokken.. :S

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Brutus »

TTF wrote:mwa..dat helpt opzich wel.. maar goed als het zo veel olie isheeft het ok geen zin dan kun je beter de oorzaak opzoeken..

die van mij spuit ook olie :S .. kl*te pijlstokken.. :S

haha... seconde lijm? :D :roll:

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

ow wacht heb gelogen. Ik heb een nieuwe peilstok aangeschaft. Toen was het probleem weg :D

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

idd.. 10 euro bij de dealer.. moet alleen die dealer wel open zijn..:S

Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Post Reply