bosch 3.0

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Marnix
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: TueFeb01, 2005 12:22:12 AM
Location: Rotterdam

Re: de computer, de injectorweerstand, het injectiehuis en h

Post by Marnix »

kakanox wrote:tip: zoek een BX 1.4 op de sloop. staan er zat.

Is een ZX ook een mogelijkheid? Dat zou het zoeken dan idd een stuk makkelijker maken. (Heb al wat op het oog ;))

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Nee. ZX-en hebben XU motoren, AX-en hebben TU's. Die zijn flink anders.
Kijk uit, een Cactussssss

Marnix
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: TueFeb01, 2005 12:22:12 AM
Location: Rotterdam

Post by Marnix »

OK, bedankt voor de info. Wordt voor mij nog ff door zoeken dus.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:Nee. ZX-en hebben XU motoren, AX-en hebben TU's. Die zijn flink anders.


als ik me niet vergis is de 1.4 uit de ZX wel degelijk een TU, en heeft Aad er zo'n blok inliggen.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Mark (nickname op forum) heeft een ZX1.4 ingebouwd. Dat was een XU-blok (neem ik aan: zie quote) en heeft een heleboel moeite gekost.

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=3489
bijna alle electronica was anders
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

1.4 is een Zx is een TU blok!

100%! alleen zal idd de bekabeling wel anders geweest zijn.. alle sensor-aansluitingen ook enzo..

maar het blok is TU hoor
Image

Marnix
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: TueFeb01, 2005 12:22:12 AM
Location: Rotterdam

Post by Marnix »

Nou dat biedt nog enige hoop. Zal eens kijken of het de moeite waard is.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

OK dan had ik het (weer eens :P) verkeerd begrepen...
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

pcrodent wrote:OK dan had ik het (weer eens :P) verkeerd begrepen...

komt omdat het Bosch 3.0 injectie is ipv 2.2

hele andere (ook verbeterde aansturing)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Maar dan kun je van die ZX dus niet de computer meenemen.
Kijk uit, een Cactussssss

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

pcrodent wrote:Maar dan kun je van die ZX dus niet de computer meenemen.


hij wel :lol: alles overgebouwd he
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Dus als ik et goed begrijp kun je met de computer, de injectorweerstand, het injectiehuis en het inlaatspruitstuk van een 1.4 ZX ook door? Dat et dus nix uitmaakt dat et injectiesysteem verbeterd is?
Niet dat et voor mij veel uitmaakt, want heb momenteel toch een Magnetti, of je moet me nu vertellen dat wanneer je dat allemaal van een ZX oid afhaalt, het niet meer uitmaakt of je nou eerst een Bosch of een Magnetti had...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

1 ding bosch moet alles bosch
1 ding magneti alles magneti



de kabelboom van de bosch 2.2 en 3.0 ik weet niet of die verschillen.
Mark heeft een nieuwe boom aangesloten maar de vraag is wat zat er met zijn 1.1 dan weer in.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Mijn 1.1i was magneti.

Nu van de ZX Bosch MA3.0.

En de kabelboom was COMPLEET anders. Als je het hele injectiesysteem van een ZX neemt inclusief computer dan gaat het wel.

Je komt alleen 1 rot probleem tegen. De stekker die naar binnen gaat vanuit de motorruimte. Die ronde stekker... De aansluitstekker naar de auto is bij de AX Male. In de motorruimte dus Female. Bij de ZX is de motorruimte MALE. Oftewel past niet. Dus moet je zelf al die draden aan elkaar gaan knopen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply