Ik was nog vergeten te melden (als je toch op de sloop bent) dat je een andere sensor moet halen voor je koelvloeistof temperatuurmeter. Op je thermostaathuis zit een sensor en vlak daarachter zit ook een sensor met een blauwe plug erop. Als je deze plug eraf haalt zul je zien dat er slechts 1 pinnetje uit de sensor komt. Deze is voor je rode lampje die bij iets van 120 graden (van je koelwater) gaat branden. Al je op de sloop even de autos met een tu-motor afgaat haal je gewoon ergens een sensor uit die 2 pinnen uitspuugt. 1 weer voor het rode waarschuwingslampje, de tweede is komt van een ntc-weerstand (warmte-afhankelijk) in de sensor en dient dus verbonden te worden met de temp meter....
That's all folkes.
Ga dus nu even fotos sturen naar de 'foum-collega'. Mochten er meer vragen zijn mbt ombouw naar dash met toerenteller en temp meter, gewoon even vragen, schroom niet!
Even voor de duidelijkheid, ik heb een ax '93, 1.1i TGE, en het toerental heb ik rechtstreeks vanuit de brandstofcomputer (ECU) getrokken (hoe het officieel ook zou gebeuren) wat bij mij van het type Magneti Marelli is.
Dit kan je eenvoudig checken door even het plastic kapje wat over de ecu is geklemt eraf haalt (ecu zit als je voor de auto staat aan de linker kant, not voor het ruitenwisservleoistof vuldingetje). Even op de sticker kijken van wat voor type de ecu is. Al deze idd van MM is kan ik je zekers helpen!
GRTZ