Volgenss mij heb ik ergens langs zien komen dat dit past, als je klauwen en naven ook omzet.......
Ik kan het alleen niet terug vinden op t forum.
Weet iemand of dit past? De GT scijven zijn namelijk iets kleiner dan de bx schijven 258 vs 266 mm.
Bx schijven op een type I GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
hmmm klinkt wel logisch..... maar welke schijven/remmen naven dan?
pug zijn allemaal kleiner
en ik heb wel mooie schijfjes voor deze gezien maaar ik geloof nooit dat n paar gaatjes im mn schijven echt gaan helpen....
zoals deze
of geloven jullie dat dit wel serieus gaat schelen?
pug zijn allemaal kleiner
en ik heb wel mooie schijfjes voor deze gezien maaar ik geloof nooit dat n paar gaatjes im mn schijven echt gaan helpen....
zoals deze
of geloven jullie dat dit wel serieus gaat schelen?
AX GT 258 mm en BX 266 mm, zo ver klopt het voorgaande.
Als je in de lagers van de GT voorpoot naven van een 205 of saxo perst heb je vier-boutgaten. Hierop past een BX schijf. Je kunt die BX schijven naar 258 mm laten afdraaien, dan past e.e.a. gewoon in de AX remklauw.
Heb zelf goede ervaring met het schoonslijpen van de AX remklauw aan de binnenkant zodat de 266 mm BX schijf er precies tussen past. Dan race/rally remblokken van Ferodo of pagid er op en het werkt prima.
P.
Als je in de lagers van de GT voorpoot naven van een 205 of saxo perst heb je vier-boutgaten. Hierop past een BX schijf. Je kunt die BX schijven naar 258 mm laten afdraaien, dan past e.e.a. gewoon in de AX remklauw.
Heb zelf goede ervaring met het schoonslijpen van de AX remklauw aan de binnenkant zodat de 266 mm BX schijf er precies tussen past. Dan race/rally remblokken van Ferodo of pagid er op en het werkt prima.
P.
-
- AX liefhebber
De truc met BX remmenklauwen op GT poten gaat niet werken, totaal andere bevestiging. Zoals al eerder aangehaald, ga voor 4 bout op AX type 2 1.4 benzine of diesel poten met saxo of 205 naven. Als je behoorlijke wielen hebt passen ook de remmen van een 306 xsi of TD/HDI dan wel van een wat dikkere ZX. Daar is genoeg aan klauwen en schijven voor te krijgen.
Let wel op dat je ook de dikkere fusee's moet monteren in je draagarmen.
P.
Let wel op dat je ook de dikkere fusee's moet monteren in je draagarmen.
P.