Homologatiefiche ax gti.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Homologatiefiche ax gti.

Post by a-iks-gee-tee-ie »

Is er iemand die me (kopies van) de homologatiefiche kan bezorgen van een ax gti? Naar het schijnt heb ik deze nodig voor de rally/race sport.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

homologawatte :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

HALLO AX GTI . HIER BIJ ONS IN WEST VLAANDEREN HEB JE DIE HOMOLOGATIE FICHE ENKEL NODIG ALS JE VERANDERINGEN DOET AAN JE WAGEN . ALS ALLES MIN OF MEER ORIGINEEL BLIJFT HEB JE DAT NIET NODIG .
GROETJES HIGHPOWER RACING TEAM

a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Post by a-iks-gee-tee-ie »

Ahzo, de vas had me dit gevraagd tijdens de pre-keuring. Maar het zou ook handig zijn om te weten waar er overal een homologatie voor bestaat, zodat je weet wat je allemaal mag veranderen.

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

IN ZO EEN HOMOLOGATIEFICHE ( DAT IS EIGENLIJK EEN GANS BOEK ) STAAT DE GANSE AUTO BESCHREVEN . EN EIGENLIJK KAN JE ALLES VERANDEREN ALS JE DIE HOMOLOGATIE HEBT . WIJ RIJDEN OOK VAS DIVISIE 1A . MET EEN AX GT . MAAR IN 1A HEB JE DIE HOMOLOGATIE NIET NODIG . MAAR ZE ZOU NATUURLIJK OOK WELKOM ZIJN .

a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Post by a-iks-gee-tee-ie »

Ik rijd slalom in de vas en ik weet van vorig seizoen (toen ik met een old mini reed) dat zulke homologatiefiches soms van pas kunnen komen (als er een klacht wordt neergelegd over een carburator bvb)

Rijd jij rally of rallysprint?

Onze ax is nu bijna klaar voor het aankomende slalomseizoen (zo 10 april is de eerste in Oostende)

Ook ben ik een rallysprint aan het klaarmaken voor volgend jaar, een peugeot 205 maar ben nog aan het nadenken over het blok dat erin gaat komen, liefst en rallye (dubbele carb) want met de gti (1600/1900) zit je dadelijk hoger en tussen de saxo's enzo.

Seg kan jij me dan even zeggen hoe het zit met rijtaks enzo? met onze slalom is het op een gesloten parcours zoals circuit en moet je dus geen papieren hebben of de wagen inschrijven. Maar in de sprint en in de rally kom je op openbare weg en nu vroeg ik me af of je dan gewoon verkeersbelasting betaald voor een gans jaar zoals gewone wagens.

a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Post by a-iks-gee-tee-ie »

De homologatiefiche kan je natuurlijk bij de racb of dergelijke aanvragen maar dan kost het geld, daarmee dat ik iemand zoek die het ook heeft aangezien er veel copies bestaan en deze voor bvb slalom ook geldig zijn.

mutley
AX Starter
AX Starter
Posts: 14
Joined: SatMar26, 2005 6:17:30 PM
Location: w-vlaanderen belgie
Contact:

Post by mutley »

wij rijden rally + sprint . allee we zijn pas gestart . ja de wagen moet gewoon gekeurd worden en ingeschreven + verzekerd . maar de verzekering is niet verplicht voor een gans jaar .

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Die moet ik nog hebben, zowel van de groep N als de groep A. Ik zal van de week eens in mijn archief gaan zoeken. Het zijn natuurlijk wel oudere versies ! Dus niet met de laatst toegestane veranderingen.
Wil je een fiche met de allerlaatste homologaties moet je ze toch bij de RACB bestellen.
Ik meld me weer als ik ze gevonden heb.

groet Leon

a-iks-gee-tee-ie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonJan10, 2005 10:58:57 AM
Location: Limburg

Post by a-iks-gee-tee-ie »

Hoi Leon,

alvast bedankt, laat me weten als je ze hebt gevonden, dan kom ik als ik de chip kom halen (als je die nog hebt, voor de slalom was het) We zijn er nog niet geraakt omdat de wagen nog niet op de aanhangwagen kan, de voorste poten liggen er nog niet onder ;-)

mvg

Post Reply