Verlagen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

vannelle
AX Starter
AX Starter

Post by vannelle »

Gewoon 1 tandje, was bij mij ongeveer 6cm. Volgens mijn scheelt het nog per auto hoe het uitpakt. Je kan het gewoon opmeten, is sowieso wel slim voor het geval je eventjes kwijt bent hoe het oorspronkelijk zat.

Maar was er wel mee te rijden, raken van de banden of mensen achter in. probleem of geen probleem that's the question :)

TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TjizZzuH »

Marc01 wrote:Gewoon 1 tandje, was bij mij ongeveer 6cm. Volgens mijn scheelt het nog per auto hoe het uitpakt. Je kan het gewoon opmeten, is sowieso wel slim voor het geval je eventjes kwijt bent hoe het oorspronkelijk zat.

Ik meen me heel vaag te herinneren dat er ergens in het Technisch Handboek staat dat 1 tandje ongeveer 3 cm is, maar misschien verschilt dat ook wel per uitvoering van de AX

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

TjizZzuH wrote:
Marc01 wrote:Gewoon 1 tandje, was bij mij ongeveer 6cm. Volgens mijn scheelt het nog per auto hoe het uitpakt. Je kan het gewoon opmeten, is sowieso wel slim voor het geval je eventjes kwijt bent hoe het oorspronkelijk zat.

Ik meen me heel vaag te herinneren dat er ergens in het Technisch Handboek staat dat 1 tandje ongeveer 3 cm is, maar misschien verschilt dat ook wel per uitvoering van de AX

Waar heb je dat dan gevonden?
Als ik zoek op 'torsieas' of verlagen kan ik niks vinden in de ATH :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

vannelle
AX Starter
AX Starter

Post by vannelle »

Ja ik kan me het herhinneren van mijn hobby die volkswagen kever noemt.

Dat heb ik meer dan een keer gedaan, en het is hetzelfde idee, alleen bij de kever is een tandje ongeveer 5 cm, en dat zal bij de AX wel niet het zelfde zijn vrees ik. 8)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Marc01 »

Is goed mee te rijden, je moet alleen voorzichtig zijn met mensen achterin, anders veert ie in tot op zijn blokken. Is met een setje sportschokbrekers zo te verhelpen trouwens.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

HELPPPPP

vandaag bezig geweest met verlagen van mn GT.. (achteras)

maar het lukte niet :? wel alle boutjes los gekregen, dat lukte wel.. maar ik krijg die torsiestaaf er niet uit! zelfs een 10.9bout kapot getrokken :?:?

hoe krijg je die er nou uit? in de handleiding staat wel uitleg, maar op die manier lukte het niet.. en de manier van 205gti.com werkte ook niet :?:? kan wel heel veel kracht zetten, maar die torsiestaaf beweegt niks!

HELPPPP
Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

Post by RichardRR »

heeeeel veeeeeeeel kruipolie en blijven proberen.... op het geheel rossen met een hamer, de twee metalen zijn met elkaar gaan "werken",en dus moet je ze los van elkaar krijgen.

Heb ik nog een vraag ontopic:
Die van mij is met die standaard rode verlagings veren +/- 4cm verlaagd(voor). Originele schokdempers nog.

Maar door een bocht met hoge snelheid en de banden lopen tegen de skirts :shock: . 195/50/15. Binnenkort komt er 45 op, en dan wil ik em nog verder laten zakken... met goede schokdempers erbij zodat ie een stuk stijver moet worden....

Wie heeft er tips... welke veren met schokdemper geven een mooi resultaat zonder aanlopen(en een beetje schappelijke prijs/name your options)??
Ax is back

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik denk dat je het probleem beter in de banden kan zoeken .. wat minder breed bijvoorbeeld.. ? 185 breed
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Post Reply