Warme lucht probleem?!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Warme lucht probleem?!

Post by AX_Powah »

Hey mensen,

* Mijn aanjager blaast, maar koude lucht
* Mijn temp. meter loopt gewoon op

Dus ik onder de motorkap kijken, is er 1 slang niet aangesloten maar ik weet niet waar deze naar toe moet...
Image
Image

Weet iemand waar deze opaan gesloten moet worden? Hij komt vanuit binnen maar in de Kluwer stond geen duidelijke pic...

ALvast bedankt!
Mzzls geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Mijn gok is dat je de kachel nu niet in het circuit hebt zitten, anders kan dat ding geen koude lucht blazen, als 1 kant aangesloten zou zijn zou de koelvloeistof dr uit moeten lopen, dus ik denk dat je daar eens naar moet kijken, de slang met het dopje dr op is iig 1 van de kachelslangen, die ontluchting is voor de kachelontluchting.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Mijn kachel is wel aangesloten alleen niet de slang die de warme lucht moet geven...
Ik weet alleen niet waar deze slang op moet, als ik dat weet dan werkt t volgens mij...
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

euhm.... als de kachel op et koelsysteem is aangesloten moet ie warm worden, dus als ie niet warm wordt loopt dr of geen vloeistof doorheen, wat me zeer waarschijnlijk lijkt in dit geval aangezien ik maar 1 slang aangesloten zie op de kachel op de 1e foto, dus ERGENS zit een slang doorverbonden, dat kan niet anders

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Gewoon de slangen nalopen. Inlaat kachelradiateur komt vanaf het thermostaathuis, uitlaat gaat naar het blok. Waarschijnlijk is het circuit onderbroken.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Geert,

schiet me dr niet om neer.. maar volgens mij moet er vanaf daar een slang lopen naar helemaal vooraan je blok, onder je temp-sensor van je koelsysteem.

gister een blokje getild. en daar liep een slang naartoe.. die andere zit aangesloten op dat gedeelte met je ontluchtingsventiel?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De losse slang zal wel naar de bovenste aansluiting van de kachel lopen, die moet aan de aansluiting met het doppie komen, het andere einde zal wel op de onderste aansluiting vd kachel moeten.

Ofwel, de kachel zit niet aangesloten, dr zit alleen een loos stuk slang op dat nergens op is aangesloten, en zoals het nu zit heb je feitelijk de aan en de afvoer vd kachel aan elkaar doorverbonden, dus de kachel buiten het circuit zitten.

Dat de kachel buiten het circuit zit ben ik 100% zeker van, aangezien op de 1e foto de retourleiding van de kachel te zien is, en hierop zit geen slang.
Als de kachel wel aangesloten zou zijn, had je nooit van zn levensdagen kunnen rijden.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Als ik zo de foto ziet heb je gelijk, kachelradiateur zit helemaal niet aangesloten. E?n van de slangen is gebruikt om de boel door te verbinden. Het kan zijn dat de kachelradiateur lek is (komt nogal eens voor) en dat dit de manier is geweest om natte voeten en een te hete motor te voorkomen. De remedie is dan een nieuwe radiateur er in zetten en de boel weer origineel aansluiten.

P. :)

Post Reply