Goed, zoals beloofd een how to.
Dit is ff snel een rudimentaire versie. Zal nog wel een keer een fatsoenlijke in elkaar draaien. Heb nog veel meer foto's.
De moeren binnen in de auto wat WD40 erop. Niet de bouten onder de auto, da's tamelijk zinloos.
Je moet de demper verwijderen en de rest van de uitlaat ondersteunen. Anders hangt het hele
zaakje aan je spruitstuk te bungelen. Da's nie goe...
Voor je de remleidingen loshaalt het dopje van je remvloeistoftankje doen. Lopen de leidingen makkelijker leeg.
Rechts de oude as. Links de nieuwe. Remdrukbegrenzer zit op de arm bij het linker achterwiel.
Probleem met je huidige remleidingen onder de auto door is dat de leiding voor je rechter achterwiel ruim een meter te
lang is. Nu loopt ie namelijk helemaal door naar de trommel. Maar met de nieuwe as eindigt ie al bij de remdrukbegrenzer,
vlak bij je linker achterwiel.
Volgende probleem is de remdrukbegrenzer. De wartels voor de leidingen naar het ene achterwiel zijn groter dan
die naar het andere wiel. Volgens mij zijn de leidingen voor het linkerwiel maatje 12 en voor het rechterwiel
maatje 10. Kan me vergissen, dit is even uit het hoofd. De ingaande aansluitingen op de remdrukbegrenzer zijn
herkenbaar doordat de diameter van de ingang groter is. De diameter van de uitgangen zijn kleiner.
Let wel even op met die remdrukbegrenzer. Zoals gezegd, dit is even uit het hoofd. Als ik de in-, uitgangen
of de wartels verkeerd heb, laat het dan even weten. Dan pas ik tekst en foto aan.
Tip: met wat perslucht merk je direct welke ingang bij welke uitgang hoort op de remdrukbegrenzer.