koud = inhouden

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

koud = inhouden

Post by Rob GT »

:arrow:

Geachte mede-ax-rijders,

Zit me vandaag niet echt mee :x

Wil zojuist wegrijden, na een 2e poging flink doorstarten slaat de motor met heel veel moeite aan. Ik rij weg en wil een beetje optrekken... trekt alsof ik em in z'n 4 had staan. Op de dreef weer optrekken tot +/- 80 weer inhouden, pruttel pruttel en dan gaat ie pas. In iedere versnelling tot ong. 3000 toeren. Daarboven geen problemen net als bij constante snelheid: ook geen problemen. Bij een kruising sloeg ie af en hield ik nog ff het verkeer op omdat ie weer stevig inhield. :?

Zet em weg om vervolgens 20 minuten laten weer in te stappen. Helemaal niks meer (gelukkig) starten en lopen, niks meer aan de hand.

Nu is me de laatste tijd opgevallen dat sinds kort wanneer ik hem een dagje niet gebruik dat ie sowieso met heel veel moeite start.

Wie weet waar dit probleem ligt? Ergens een vuiltje? Of vocht misschien?
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een GTI multipoint uit 1991.

Alvast bedankt! :arrow:
Image

Kurt106
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 11:53:51 AM
Location: Antwerpen, Belgi?

Post by Kurt106 »

Het lijkt me iets met je ontsteking... Heb je je bougies al eens gecheckt ?

Mss stilletjesaan aan vervanging toe?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je hebt die auto ook al veelste lang he Rob. Dat kan gewoon nooit goed gaan.

On topic. Ik heb het gevoel dat nu het wat kouder begint te worden er veel problemen zijn met electriek.

1 Zorg dat je motor warme lucht binnen krijgt.

Check je accu spanning als de motor uitstaat die moet hoger zijn dan 12V (ruim 13 geloof ik maar dat weet ik niet zeker)

Check je accuspanning als je motor loopt. Ik weet even niet hoeveel het dan moet zijn. HELLUP

Bij de ontsteking kan er gewoon vocht in je verdelerkap zitten.
Ontstekingsmodule aan gort
bobine stuk

Mengsel kan ook slecht zijn
reset je computer.
laat de boel bij de dealer aan de computer hangen. Kost wat maar dan weet je meer. Hij kan de computer testen. En alle sensoren. Alleen foutcodes uitlezen heb je niet veel aan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Accu dacht ikzelf eerst ook aan. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Deze zou namelijk redelijk nieuw zijn toen ik de auto kocht... enne, ik heb sinds gisteren mijn auto niet meer aangekeken en zojuist starte hij perfect. Niets aan de hand.

Bedacht me gisteren dat ik eigenlijk alleen maar kleine stukjes rijd en bijna nooit boven de 3000 toeren kom. Op de snelweg ook altijd netjes 140. Las pas ergens dat je zo nu en dan eens alles schoon moet branden. Zou het daaraan kunnen liggen?

Heb ik trouwens wel een verdelerkap?
http://img.photobucket.com/albums/v225/RobGT/AX%20GTI%201/AX3039.jpg
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee je hebt geen verdelerkap. De timing van je vonk is geheel overgeleverd aan dat kastje onder die zwarte kap aan de rechterkant van je auto
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

zet hem eens een nachtje in een garage, als ie dan wel goed start, is het vast vocht.
dan weer een nachtje buiten met een boterhamzakje om je ontsteking,
als ie dan goed start is het zeker vocht.
als dat niet uitmaakt eens nieuwe olie, bougies en water,
daar word je ax echt heel blij van.
dan nog niks, -> vier nieuwe bougiekabels.

schoonbranden, ja, ik denk dat het waar is,
ik vreet kilometers, hoge snelheid >120 veel file,
en echt nooit problemen, inmiddels alweer boven de 125.000km.

daphne
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: SatDec04, 2004 4:25:47 PM
Location: Zuidlaren
Contact:

Post by daphne »

Ik had precies hetzelfde probleem eerst starte hij slecht na twee weken slecht starten begaf mijn accu het terwijl ik de accu net 11 maanden geleden nieuw had gekocht. en de bougies zijn vervangen en het probleem is over.

Groetjes Daphne

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ach ja, denk niet dat je met dit weer kunt verw8en dat je auto start en loopt. Zkr niet van een op leeftijd zijnd AXje.

Ik heb carburateur, dus die heeft het altijd wel ff moeilijk, maar ja als hij eenmaal warm is gaatie als de brandweer :P Ik mis hem btw nog steeds :cry:

En Rob het kan idd geen kwaad je GTI zo nu en dan op zijn donder te geven hoor.

Jankt hem in de toeren maar doe dit met mate :twisted:
Freude am Fahren.

Post Reply