koud = inhouden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koud = inhouden
Geachte mede-ax-rijders,
Zit me vandaag niet echt mee
Wil zojuist wegrijden, na een 2e poging flink doorstarten slaat de motor met heel veel moeite aan. Ik rij weg en wil een beetje optrekken... trekt alsof ik em in z'n 4 had staan. Op de dreef weer optrekken tot +/- 80 weer inhouden, pruttel pruttel en dan gaat ie pas. In iedere versnelling tot ong. 3000 toeren. Daarboven geen problemen net als bij constante snelheid: ook geen problemen. Bij een kruising sloeg ie af en hield ik nog ff het verkeer op omdat ie weer stevig inhield.
Zet em weg om vervolgens 20 minuten laten weer in te stappen. Helemaal niks meer (gelukkig) starten en lopen, niks meer aan de hand.
Nu is me de laatste tijd opgevallen dat sinds kort wanneer ik hem een dagje niet gebruik dat ie sowieso met heel veel moeite start.
Wie weet waar dit probleem ligt? Ergens een vuiltje? Of vocht misschien?
Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een GTI multipoint uit 1991.
Alvast bedankt!
Je hebt die auto ook al veelste lang he Rob. Dat kan gewoon nooit goed gaan.
On topic. Ik heb het gevoel dat nu het wat kouder begint te worden er veel problemen zijn met electriek.
1 Zorg dat je motor warme lucht binnen krijgt.
Check je accu spanning als de motor uitstaat die moet hoger zijn dan 12V (ruim 13 geloof ik maar dat weet ik niet zeker)
Check je accuspanning als je motor loopt. Ik weet even niet hoeveel het dan moet zijn. HELLUP
Bij de ontsteking kan er gewoon vocht in je verdelerkap zitten.
Ontstekingsmodule aan gort
bobine stuk
Mengsel kan ook slecht zijn
reset je computer.
laat de boel bij de dealer aan de computer hangen. Kost wat maar dan weet je meer. Hij kan de computer testen. En alle sensoren. Alleen foutcodes uitlezen heb je niet veel aan.
On topic. Ik heb het gevoel dat nu het wat kouder begint te worden er veel problemen zijn met electriek.
1 Zorg dat je motor warme lucht binnen krijgt.
Check je accu spanning als de motor uitstaat die moet hoger zijn dan 12V (ruim 13 geloof ik maar dat weet ik niet zeker)
Check je accuspanning als je motor loopt. Ik weet even niet hoeveel het dan moet zijn. HELLUP
Bij de ontsteking kan er gewoon vocht in je verdelerkap zitten.
Ontstekingsmodule aan gort
bobine stuk
Mengsel kan ook slecht zijn
reset je computer.
laat de boel bij de dealer aan de computer hangen. Kost wat maar dan weet je meer. Hij kan de computer testen. En alle sensoren. Alleen foutcodes uitlezen heb je niet veel aan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Accu dacht ikzelf eerst ook aan. Maar ik denk dat het daar niet aan ligt. Deze zou namelijk redelijk nieuw zijn toen ik de auto kocht... enne, ik heb sinds gisteren mijn auto niet meer aangekeken en zojuist starte hij perfect. Niets aan de hand.
Bedacht me gisteren dat ik eigenlijk alleen maar kleine stukjes rijd en bijna nooit boven de 3000 toeren kom. Op de snelweg ook altijd netjes 140. Las pas ergens dat je zo nu en dan eens alles schoon moet branden. Zou het daaraan kunnen liggen?
Heb ik trouwens wel een verdelerkap?
http://img.photobucket.com/albums/v225/RobGT/AX%20GTI%201/AX3039.jpg
Bedacht me gisteren dat ik eigenlijk alleen maar kleine stukjes rijd en bijna nooit boven de 3000 toeren kom. Op de snelweg ook altijd netjes 140. Las pas ergens dat je zo nu en dan eens alles schoon moet branden. Zou het daaraan kunnen liggen?
Heb ik trouwens wel een verdelerkap?
http://img.photobucket.com/albums/v225/RobGT/AX%20GTI%201/AX3039.jpg
zet hem eens een nachtje in een garage, als ie dan wel goed start, is het vast vocht.
dan weer een nachtje buiten met een boterhamzakje om je ontsteking,
als ie dan goed start is het zeker vocht.
als dat niet uitmaakt eens nieuwe olie, bougies en water,
daar word je ax echt heel blij van.
dan nog niks, -> vier nieuwe bougiekabels.
schoonbranden, ja, ik denk dat het waar is,
ik vreet kilometers, hoge snelheid >120 veel file,
en echt nooit problemen, inmiddels alweer boven de 125.000km.
dan weer een nachtje buiten met een boterhamzakje om je ontsteking,
als ie dan goed start is het zeker vocht.
als dat niet uitmaakt eens nieuwe olie, bougies en water,
daar word je ax echt heel blij van.
dan nog niks, -> vier nieuwe bougiekabels.
schoonbranden, ja, ik denk dat het waar is,
ik vreet kilometers, hoge snelheid >120 veel file,
en echt nooit problemen, inmiddels alweer boven de 125.000km.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ach ja, denk niet dat je met dit weer kunt verw8en dat je auto start en loopt. Zkr niet van een op leeftijd zijnd AXje.
Ik heb carburateur, dus die heeft het altijd wel ff moeilijk, maar ja als hij eenmaal warm is gaatie als de brandweer Ik mis hem btw nog steeds
En Rob het kan idd geen kwaad je GTI zo nu en dan op zijn donder te geven hoor.
Jankt hem in de toeren maar doe dit met mate
Ik heb carburateur, dus die heeft het altijd wel ff moeilijk, maar ja als hij eenmaal warm is gaatie als de brandweer Ik mis hem btw nog steeds
En Rob het kan idd geen kwaad je GTI zo nu en dan op zijn donder te geven hoor.
Jankt hem in de toeren maar doe dit met mate
Freude am Fahren.