Ontstekingshuis

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Ontstekingshuis

Post by Terminal »

Ik hoor en lees veel over een lekke vacuumvervroeger, en kende het probleem niet zo aangezien die op mijn oude prima dicht was en ik nu met de MPI er helemaal geen last meer van heb.
Toch kwam ik er gisteren met Raoel weer op, en toen begon de vraag, het is gebouwd dus het kan uit elkaar en gerepareerd worden, toch?!

Zo geschiede, vandaag een oude 1.1 ontstekingshuis uit elkaar gehaald, en eigenlijk is dat haast net zo makkelijk als een injectiehuis reinigen.
Maar nu de vraag, waar zit het verschil in tussen de verschillende vervroegers? En vooral, zijn alle paddenstoelen + armpjes die eraan zitten gelijk?

If so, dan hoeven er veel niet meer opzoek naar een speciale variant, maar gewoon een met een werkende vacuum en alles om bouwen :)

(mocht er interesse in zijn, kan er wel een how-to van maken )
AX 11TRE 1988

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ontstekingshuis

Post by MBa@NL »

http://axclubwiki.axclub.nl/doku.php?id ... omverdeler

Zie dit eens. ;)

Als je aanvullingen hebt hoor ik het graag :)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ontstekingshuis

Post by Terminal »

Kijk dat word allemaal al wat duidelijker.

De verdeler opzich is ook wel te openen, alleen daar schiet je weinig mee op denk ik.
Nu snap ik ook wat nu het verschil is tussen de verschillende stangetjes.. en die zijn niet zo snel aan te passen hoewel als je wilt kan alles :P

Toch jammer dat er niet wat mee te doen valt, de paddenstoel openen zou ook wel kunnen trouwens.. maar of je het dat ook weer netjes en goed dichtkrijgt? Misschien dat ik dat nog wel ga proberen :)
AX 11TRE 1988

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Re: Ontstekingshuis

Post by raoel »

en dan moet je dus nog het juiste rubbertje vinden....

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Ontstekingshuis

Post by MBa@NL »

Het is jammer dat Ceristimo op vakantie is want in die AX zit mijn eerste probeersel voor wat betreft het repareren van een vacuüumvervroeger... Als je de velsrand namelijk op de kop doorvijlt dan kun je de twee delen zo loshalen en met kleine boutjes later weer vastbouten. Het rubber moet vervangen worden door een rubber van dezelfde dikte (zelf geprobeerd met een stuk fietsband maar dat is dus te dik en te stug), Raôel heeft mij hier een adres voor gegeven om eens mee te gaan praten maar door andere dingen aan mijn hoofd te hebben gehad ben ik daar niet meer aan toe gekomen.

Overigens ben ik tot nog toe enkel met de Bosch variant bezig geweest omdat die vervroeger "groter" is en naar mijn idee daardoor meer kans van slagen heeft, de Ducelier vervroegers zijn stukken kleiner (en toch minder te vinden)...

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Ontstekingshuis

Post by Terminal »

Fietsband is veel te dik, en tevens van compleet ander materiaal. Mocht je wat van dat spul willen hebben kunnen we wel wat regelen. Dit spul vind je namelijk ook terug in verdampers en ik heb vast nog wel wat oude troep liggen waar nog een prima membraan in zit.

IMO is het wel te vervangen nu ik het hier los heb liggen alleen is het niet echt ideaal en ik weet niet hoe nauwkeurig het moet. Wel leuk voor een projectje om het eens te proberen.
AX 11TRE 1988

Post Reply