Deze gordels wil ik monteren in mijn AX Sport 1990
maar wil ook geen problemen met de Belgische wet & automobielinspectie.
Blijkbaar is er een mogelijkheid voor een auto als lichte vracht.
Wie weet hier iets meer over ?

Moderators: denny, vtspower, webmasters
Dat gaat 'm niet worden denk ik.6. Hoe verloopt de ombouw naar lichte vrachtwagen?
Een voertuig kan omgebouwd worden naar lichte vrachtwagen indien op datum van de eerste in dienst stelling van het voertuig er een goedkeuring beschikbaar is als lichte vrachtwagen waarmee het betreffende voertuig overeenstemt.
Dit overeenstemmen wordt door de constructeur bekrachtigd door het afleveren van een nieuw gelijkvormigheidsattest als lichte vrachtwagen.
De autokeuring kan dit eveneens afleveren na het doorlopen van een gelijkvormigheidsprocedure. Alvorens deze procedure kan aangevat worden, dient het voertuig voorzien te zijn van een schriftelijke originele toelating op chassisnummer waarin de constructeur of zijn mandataris meldt dat hij geen bezwaar heeft tegen die ombouw en waarin er meegegeven wordt onder welk goedkeuringsnummer het voertuig kan aangenomen worden.
Autokeuring gaat dan, op afspraak, het betrokken voertuig toetsen aan het bestaande Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG). Indien het ermee overeenstemt, wordt het PVG-nummer toegekend. Indien het voertuig verschilt met het goedgekeurde type, dient het aangepast te worden opdat het voertuig alsnog overeenstemt.