Electrische ramen overzetten (5drs)

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Electrische ramen overzetten (5drs)

Post by degene »

Hoe wordt men geacht dit over te zetten?

Een opmerking van IceBite die ik bij een zoektochtje vond was; bout voor de slinger afzagen en de motor eropschroeven en klaar.
Dat kan niet, want mijn hand slinger mechanisme is van plastic en heeft geen ingang voor een motor. En de electische variant is van metaal en heeft wel die ingang voor de motor.

Het draai mechanisme zit aan twee kanten vast aan een kabel. Moeten die kabels los kunnen zodat je enkel het draaimechanisme overzet?
Of is het de bedoeling dat ik het raam uit de klem haal en het hele raam mechanisme dan naar boven uit de deur trek en overzet.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Re: Electrische ramen overzetten (5drs)

Post by IceByte »

Mijn manier geldt alleen voor een 3 deurs mechanisme, de 5 deurs mechanismen werken idd met een kabel, die heb ik nooit in handen gehad, dus kan ik je daar niet bij helpen. wellicht een fotootje van de mechanismen + motoren?

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Re: Electrische ramen overzetten (5drs)

Post by Tijmen »

Het hele mechanisme overzetten is beter, niet klooien met opnieuw overzetten van de kabel. Zwengel + mechanisme kun je dan in principe weggooien.
AX GTI '91

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Electrische ramen overzetten (5drs)

Post by degene »

Ging eigenlijk verschrikkelijk eenvoudig om het hele mechanisme over te zetten.
Bovenlangs eruit trekken pastte niet, maar het systeem is, door de flexibele kabel, op te vouwen zodat het prima door een gat van de binnendeur past.

Enige dat rest te doen is uitvogelen hoe het relais moet worden bekabeld...
1 blauw draad gaat naar de schakelaars, 1 blauw draad gaat naar een gezekerde plus, 1 groen draad gaat naar een ander relais en 1 bruin draad eindigd in een grote krimpkous met veel ins- and outs-. Massa lijkt me.

Post Reply