Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Post by Pascal »

Je raadt het al: ik moet het slot vervangen.

- passen alle contactsloten in elk type, dus het maakt niet uit wat ik monteer?
- kan ik het mechanische deel scheiden van het electrische deel (en is dat makkelijk), zodat ik in principe alleen het cylindertje hoef te vervangen?

Wie?

Duik ik van het weekend effe snel de sloop op (tenzij iemand wat heeft liggen met sleutel), want 'Pino' moet voor de APK...jawel.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Post by AlexanderB »

- alle type 2 passen in type 1 auto's, andersom niet (missende stekker, voor geschakelde plus geloof ik.)
- er zijn 2 types contactsloten waarvan het mechanische niet uitwisselbaar is, maar voor beide geld wel dat je ze uit elkaar kan halen, als je de juiste vervanger vind kan je inderdaad zo de cilinder zo overzetten.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Post by Ceristimo »

Stomme vraag, maar geen reservesleutel? Als je die nog wel hebt...Je kunt secondelijm met kwastje kopen.
Een miniteuse hoeveelheid op het afgebroken stukje kwasten, in het slot doen, goed aanduwen en na 5 seconden eruit trekken. Komt als het goed is het andere deel zo weer mee. Zo laatst ook bij een vriend gedaan bij wie er ook een stuk van de sleutel in het contact bleef zitten.
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 247
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Post by AlexB »

Pascal wrote:Je raadt het al: ik moet het slot vervangen.

- passen alle contactsloten in elk type, dus het maakt niet uit wat ik monteer?
- kan ik het mechanische deel scheiden van het electrische deel (en is dat makkelijk), zodat ik in principe alleen het cylindertje hoef te vervangen?

Wie?

Duik ik van het weekend effe snel de sloop op (tenzij iemand wat heeft liggen met sleutel), want 'Pino' moet voor de APK...jawel.
Dan heb je een contactslot van een type 1 nodig zeker?

deze heb ik nog wel met sleutel als het goed is

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Re: Vuk..sleutel afgebroken in contactslot

Post by Pascal »

Tis gelukt hoor: op de sloop voor €15,- een type II (1995) AX geripped van z'n contactslot en deze met wat gemier in 'Pino' gezet.
Er was een pal afgebroken die het slot blokkeerde, vandaar dat het slot eruit moest.
Met een schroevendraaier en een hamer het slot aan barrels geslagen en van binnenuit het blokkeerpennetje vermoord.
Toen was demontage een eitje, en het 'nieuwe' slot ging er rap in.
Inderdaad hangt er nu een nietgebruikte derde stekker los, maar het werkt zoals de bedoeling was.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply