ombouen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

ombouen

Post by stroat »

hallo ik heb ff een vraag

kan ik een 1400 tu motor van een peugeot 106xsi en ax gti zo in een ax GT bouen of moet ik dan een 4 gaats onderstel hebben ??? gr joost

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

dat kan jij zo ombauer. 3 of 4 gaats maakt niet uit, wel vind ik het niet verstandig om met 95pk en die niet geventileerde schijfjes te gaan rijden.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?
Aangezien dat een GT carb is van vóór 1989 kon dat nog wel eens 238mm zijn.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

De ex-Killer GT is een carb, die ga je niet ombouwen naar Multipoint Injectie :shock:

Zo'n GT Carb rijdt veel en veel leuker dan een 1.4 Multipoint injectie. Ga eerst eens rijden met een GTI en kijk of je dat dan nog steeds wilt. Denk anders na over een leuke nokkenas en de K&N RC-9150 kit waar een grotere sproeier voor de 2e trap in zit. Dan moet je qua vermogen en karakter bij mijn GT in de buurt kunnen komen (of overtreffen) Tegen de 100 pk en een berg koppel.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MBa@NL wrote:
Mastenhose wrote:
MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Stroat heeft de rode ex-killer GT, zou die 258mm hebben?
Aangezien dat een GT carb is van vóór 1989 kon dat nog wel eens 238mm zijn.
Ik dacht dat dat alleen bij de eerste generatie Sportjes was... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Bossie wrote:De ex-Killer GT is een carb, die ga je niet ombouwen naar Multipoint Injectie :shock:

[..]
(y)
Mastenhose wrote:
MBa@NL wrote:[..]
Ik dacht dat dat alleen bij de eerste generatie Sportjes was... :oops:
Pas vanaf januari 1989 zijn de 258mm schijfjes geïntroduceerd. Dus ook de GT is nog slachtoffer geweest van ondermaatse remmen (lees: remmetjes).

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

MNM(tm) wrote:Als je niet gaat racen is geventileerd niet zo heel erg belangrijk, wèl heel belangrijk is dat er minimaal 247mm schijven onder zitten. (En dat houdt automatisch andere voorpoten in, want de remklauwen staan onder een andere hoek en zijn groter en passen dus niet op de veerpoten van 'n 1.1i (met standaard 238mm remschijfjes)!
Ben ik het mee eens doelde er meer op dat het standaard spul dan niet toereikend genoeg zal zijn. en als je dan toch aan het ombouwen bent doe dan meteen 4 gaats geventileerd met dat vermogen.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

En als je dan alle kosten van die ombouw bij elkaar op gaat tellen, kun je bijna beter een GTI erbij kopen, en deze GT lekker zo laten alstie is...

Of zoals Bossie al zei:
Bossie wrote:Zo'n GT Carb rijdt veel en veel leuker dan een 1.4 Multipoint injectie. Ga eerst eens rijden met een GTI en kijk of je dat dan nog steeds wilt. Denk anders na over een leuke nokkenas en de K&N RC-9150 kit waar een grotere sproeier voor de 2e trap in zit. Dan moet je qua vermogen en karakter bij mijn GT in de buurt kunnen komen (of overtreffen) Tegen de 100 pk en een berg koppel.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

ax

Post by stroat »

en als je een powersprint uitlaat van voor tot achter er onder zet met spagetie spruitstuk helpt dit en is het dan ook moelijk om carb aftestelen ??
want in prensipe is het wel jammer ja om hem om te bouwen wie heeft er ervaring met een powersprint uitlaat??

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Wij hebben thuis een GTcarb met het originele blok en een GT met een 106 XSi-blok, en die met het originele blok rijdt leukst ;)
Die met het xsi blok is wel sneller.

Ik heb trouwens een supersprint, en dat voel je echt wel in vermogen. Ik zou enkel niet direct meer een Raceland kopen, want dat doet geen drol.

stroat
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 45
Joined: TueMay27, 2008 6:03:18 PM
Location: uithuizen

ax

Post by stroat »

op marktplaats staat dit is dit iets of niet http://link.marktplaats.nl/366761673 en deze spruitstuk http://link.marktplaats.nl/370426167

Post Reply