Toch nog een keer vragen om alles even op een rijtje te krijgen....
wat is het verschil tussen een 1.6 en een 1.3 rallye kop?
Incl. klepveren kleppen nokkenas enz...
Ik wil misschien een 1.3 kop kopen zodat ik die eens op mijn gemak kan reviseren en flowen.
kop 1.6 en 1.3 rallye
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
kop 1.6 en 1.3 rallye
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Heb je al op het Rallye-forum gekeken?
In ieder geval heeft de Rallye grotere inlaatpoorten en een andere (iets scherpere) nokkenas. Een Rallye kop is van aluminium dus ook dat is iets om rekening mee te houden.
Bovendien gaat een Rallye kop natuurlijk ook samen met de Rallye inlaat, en dat is dus echt fundamenteel anders dan van de 'gewone' TU 8-kleppers. Een echte airbox met relatief lange inlaten voor extra koppel (althans zo legt men mij het nut daarvan uit), gasklep is trouwens ook vrij fors.
Bij de 1.3 kop moet je ook rekening houden met 'dome' (bol dus) zuigers in je onderblok, anders verlies je enorm aan compressie.
Denny zal er wel meer van weten, en Bas_S ook geloof ik.
In ieder geval heeft de Rallye grotere inlaatpoorten en een andere (iets scherpere) nokkenas. Een Rallye kop is van aluminium dus ook dat is iets om rekening mee te houden.
Bovendien gaat een Rallye kop natuurlijk ook samen met de Rallye inlaat, en dat is dus echt fundamenteel anders dan van de 'gewone' TU 8-kleppers. Een echte airbox met relatief lange inlaten voor extra koppel (althans zo legt men mij het nut daarvan uit), gasklep is trouwens ook vrij fors.
Bij de 1.3 kop moet je ook rekening houden met 'dome' (bol dus) zuigers in je onderblok, anders verlies je enorm aan compressie.
Denny zal er wel meer van weten, en Bas_S ook geloof ik.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
nou dat flowen wilde ik zelf eens proberen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk als je een goeie dremel hebt.TTF wrote:als eens geinformeerd wat laten flowen kost? daarvoor heb je ook een knappe 16v compleet... en dat bied nog meer mogelijk heden tot serieuze vermogen zie chris en ronald
en ik bedoelde eigenlijk het verschil tussen een 1.6 rallye kop en een 1.3 rallye kop. Daar zijn ze op rallye.nl n.l. mee bezig. Maar de één zegt dat er verschil in zit de ander weer niet.
maar nu ik er zo overnadenk....
de 1.3 heeft dome's in het onderblok... een 1.6 niet. Dus dat zal wel degelijk iets uitmaken voor de compressie. Dus er zal zeker verschil in zitten...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Weet het niet... maar denk eigenlijk dat er bij de 1.6 Rallye hooguit een nokkenas verschil is en wat ander motormanagement.
Tegen die tijd was de Rallye verworden tot een marketing tool in plaats van een echt snellere auto.
Tegen die tijd was de Rallye verworden tot een marketing tool in plaats van een echt snellere auto.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
ik denk dat je dan juist meer kapot maakt dan dat je er iets mee opschiet .. ze zullen destijds in de fabriek er wel goed genoeg over na hebben gedacht maar dat is mijn mening..v.andriessen wrote:nou dat flowen wilde ik zelf eens proberen. Volgens mij is dat niet zo moeilijk als je een goeie dremel hebt.TTF wrote:als eens geinformeerd wat laten flowen kost? daarvoor heb je ook een knappe 16v compleet... en dat bied nog meer mogelijk heden tot serieuze vermogen zie chris en ronald
..
