Stuuruitslag beperken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Stuuruitslag beperken
Weet iemand een correcte manier om dit te doen?
De velgen bij de first lopen nu hopenloos aan bij maximaal insturen en daarbij is de et waarde al dermate laag dat ze al flink (1.6 cm) buiten de wielkasten komen, ofwel als ik velgen met een hogere et waarde ga monteren zal het alleen maar erger worden.
De velgen bij de first lopen nu hopenloos aan bij maximaal insturen en daarbij is de et waarde al dermate laag dat ze al flink (1.6 cm) buiten de wielkasten komen, ofwel als ik velgen met een hogere et waarde ga monteren zal het alleen maar erger worden.
Vrij erg, zeker gezien de arm tegen de carroserie komt. Het komt ook vaker bij ax/106'jes voor.Browny wrote:hoe erg is het? .
t.o.v een normale ax stuurt deze enorm meer in ofwel het enige wat ik wil doen is het ding terugbrengen naar normale waardes (en ok iets meer speling maar we hebben het hier over 10-15mm tot aan full lock).q01z wrote:zal lekker zijn met inparkeren of straatje keren...
En dan zelf nog zou dat mij eerlijk gezegt niet interesseren, je moet met een ombouw zoals dit consessies maken.
Merkwaardig genoeg heeft mijn dieseltje een grotere draaicircel (en dus een kleinere stuuruitslag) dan m'n Volcane (óók voordat de Volcane werd voorzien van GTI onderstel!).
Misschien zitten er dan toch verschillen in het stuurhuis?
Misschien zitten er dan toch verschillen in het stuurhuis?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Zit er ook in, bas had ergens een lijstje met verschillen (grofweg zijn er 3 soorten, als je op h-base kijkt krijg je ook 3 verschillende bestelnummers)
Overigens kan het stuurhuis makkelijker begrenst worden dan ik dacht:
Ik kan dus voldoen door aan beide kanten een busje te monteren.
Vanavond dus even opmeten hoe groot de busjes moeten worden en dan het stuurhuis demonteren.
Overigens kan het stuurhuis makkelijker begrenst worden dan ik dacht:
Ik kan dus voldoen door aan beide kanten een busje te monteren.
Vanavond dus even opmeten hoe groot de busjes moeten worden en dan het stuurhuis demonteren.
Klopt, maar deze niet :+
zie het gele busje, rechts zal er een stalen ring opgelast moeten worden
Resultaat is ongeveer 10-15mm speling per kant meer, de band liep overigens zowel in de wielkast als tegen de stabistang aan was echt hopenloos.
Dus nog even wat "Choppen" en dan kunnen we weer verder met het reguliere werk.
zie het gele busje, rechts zal er een stalen ring opgelast moeten worden
Resultaat is ongeveer 10-15mm speling per kant meer, de band liep overigens zowel in de wielkast als tegen de stabistang aan was echt hopenloos.
Dus nog even wat "Choppen" en dan kunnen we weer verder met het reguliere werk.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar wat ik eens gehoord heb is dat GTI stuurhuizen iets korter zijn dan de rest.
Persoonlijk zou ik in jouw geval ook de maximale stuuruitslag op die manier beperken. Of moest je eens jouw (gedemonteerd) stuurhuis kunnen vergelijken met een ander? (en dan desnoods een ander inbouwen dat minder kan insturen)
Persoonlijk zou ik in jouw geval ook de maximale stuuruitslag op die manier beperken. Of moest je eens jouw (gedemonteerd) stuurhuis kunnen vergelijken met een ander? (en dan desnoods een ander inbouwen dat minder kan insturen)
Waarom loopt dat bij mij niet aan? Carosserie is ook een First uit 94. Met 15" LM en 195 / 45 banden. Kan gewoon vol sturen. Loopt alleen achter bij drempels aan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.