Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wat mee.
Heb zelfs besloten om de meest dringende klacht(en) te verhelpen en de AX voorlopig toch maar gewoon te houden, zij het met een (wederom) 'vernieuwde' look vanwege enerzijds de verkoop van verscheidene onderdelen en anderzijds het deels terugbouwen van originele.
Tja, de aandrijfas/homokineet begint nu echt te knarsen bij het maken van scherpe bochten en het klinkt alsof er elk moment iets af kan breken ofzo.
Zelfs bij rechte stukken is ie af en toe te horen. Dus dat wil ik sowieso gaan repareren.
De koppeling laat ik denk ik maar voor wat ie is (zo storend zijn die geluiden niet en er schijnt over het algemeen nog een hele tijd mee doorgereden te kunnen worden).
Druklager vermoed ik omdat ik in stilstand en in z'n vrij een geluid hoor dat verdwijnt zodra ik het koppelingspedaal intrap.
Het gehuil zou ook op de een of andere manier met de aandrijving te maken kunnen hebben, want ik hoor het voornamelijk bij plotseling gas los (heeft het misschien te maken met het kantelende blok, net als het kloppende geluid?).
Maar toch houdt het aan als ik het gas allang los heb en met de koppeling al ingetrapt bijna stilsta voor bv een stoplicht...
De wiellagers zijn ook niet duur om te vervangen toch? Dat wil ik namelijk ook maar gaan doen. Was in de zomer ook al te horen, dus vermoed dat het echt de wiellagers zijn.
Het gepiep van de remmen is misschien wel hetzelfde probleempje als bij m'n fiets, die remmen (of beter gezegd rem, want ik heb er nog maar 1) piepen ook altijd vreselijk bij vrieskou
En anders zal ik dat vet wel eens proberen.