motor 1.3 rally peugeot 106 inbouwen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
motor 1.3 rally peugeot 106 inbouwen
wie heeft er ervaring met een motor inbouwen van een 106 1.3 rally mulipoint injectie
ik kan dus aan zo een ding heel goedkoop komen en het zit wel wat te kriebelen om blok wissel te doen ..
alle info is welkom
is het de moeite waar of niet
ik kan dus aan zo een ding heel goedkoop komen en het zit wel wat te kriebelen om blok wissel te doen ..
alle info is welkom
is het de moeite waar of niet
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
maar net niet genoeg .Happytree wrote:http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19718
Staat al het een en ander in
veel weet ik al wel het gaat mij er meer om de kabelboom
ivm met de ronde stekker van de 106 rally en mijn volcane .
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.
Korte samenvatting:
Benzine pomp hogedruk.
Aandrijfassen.
Remmerij.
Versnellingsbak.
Motorsteunen inclusief metalen opbouw.
Ronde stekker.
Radiateur diameter slangen breder.
Korte samenvatting:
Benzine pomp hogedruk.
Aandrijfassen.
Remmerij.
Versnellingsbak.
Motorsteunen inclusief metalen opbouw.
Ronde stekker.
Radiateur diameter slangen breder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
okj bedankt .Mark wrote:Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.
Korte samenvatting:
Benzine pomp hogedruk.
Aandrijfassen.
Remmerij.
Versnellingsbak.
Motorsteunen inclusief metalen opbouw.
Ronde stekker.
Radiateur diameter slangen breder.
weet je toevallig ook welke pagina ?
het gaat mij nu meer om de ronde stekker
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
Tot de 4500tpm is die 1.1 net zo snel
Ding heeft pas bij 5200tpm zijn max koppel en pas bij 7200tpm max vermogen, het is dat een Ax heel licht is (een 1.1 helemaal) dus het zal aardig van ze plek komen maar als je cruist en je geeft een dot gas gebeurt er vrij weinig.
Zelf vind ik een 1.3 een heel leuk blokje omdat ik op de weg heel rustig rij en aan het lage koppel dus voldoende heb, maar wil je beetje van ze plek komen moeten je echt heel veel toeren maken maar dan gaat het ook aardig, en het snelheids gevoel word door die7500tpm ook wel wat versterkt.
Ps aan het motorkarakter van een rallye moet je niks doen, rallye rijden is toeren maken.
Ding heeft pas bij 5200tpm zijn max koppel en pas bij 7200tpm max vermogen, het is dat een Ax heel licht is (een 1.1 helemaal) dus het zal aardig van ze plek komen maar als je cruist en je geeft een dot gas gebeurt er vrij weinig.
Zelf vind ik een 1.3 een heel leuk blokje omdat ik op de weg heel rustig rij en aan het lage koppel dus voldoende heb, maar wil je beetje van ze plek komen moeten je echt heel veel toeren maken maar dan gaat het ook aardig, en het snelheids gevoel word door die7500tpm ook wel wat versterkt.
Ps aan het motorkarakter van een rallye moet je niks doen, rallye rijden is toeren maken.
Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.
Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.
Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo.
Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.
Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
onderdelen heb ik echt niet nodig heb er al een 4 gaats onderstel onder en ik heb dat van de rally maar toch bedankt .daar in tegen zou ik die aantekening wel kunnen gebruikenMark wrote:Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.
Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.
Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo.
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me