motor 1.3 rally peugeot 106 inbouwen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

motor 1.3 rally peugeot 106 inbouwen

Post by michel21 »

wie heeft er ervaring met een motor inbouwen van een 106 1.3 rally mulipoint injectie
ik kan dus aan zo een ding heel goedkoop komen en het zit wel wat te kriebelen om blok wissel te doen ..
alle info is welkom :wink:

is het de moeite waar of niet
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zeker de moeite waard
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

weet je toevallig ook waar ik allemaal aan moet denken .
en waar ik het meeste moeite mee ga krijgen ?
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »


michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

Happytree wrote:http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19718

Staat al het een en ander in
maar net niet genoeg .
veel weet ik al wel het gaat mij er meer om de kabelboom
ivm met de ronde stekker van de 106 rally en mijn volcane .
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.

Korte samenvatting:

Benzine pomp hogedruk.
Aandrijfassen.
Remmerij.
Versnellingsbak.
Motorsteunen inclusief metalen opbouw.
Ronde stekker.
Radiateur diameter slangen breder.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

Mark wrote:Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.

Korte samenvatting:

Benzine pomp hogedruk.
Aandrijfassen.
Remmerij.
Versnellingsbak.
Motorsteunen inclusief metalen opbouw.
Ronde stekker.
Radiateur diameter slangen breder.
okj bedankt .
weet je toevallig ook welke pagina ?
het gaat mij nu meer om de ronde stekker
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

das toch echt een kwestie van schema's er bij enz vergelijken.. hoop uitzoek werk..

succes iedergeval
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

De moeite wel waard maar een 1.3 rallye is een koppelloos blok hou daar wel rekening mee.

De kabelboom zal omgesoldeerd moeten worden, met wat verstand is dat goed te doen maar zonder echte ervaring kan het vrij lastig zijn.

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

TTF wrote:das toch echt een kwestie van schema's er bij enz vergelijken.. hoop uitzoek werk..

succes iedergeval
schema's heb ik al op gevraagt bij de Citroën en peugeot dealer
nu er ff op wachten
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

[quote="Drake"]De moeite wel waard maar een 1.3 rallye is een koppelloos blok hou daar wel rekening mee.

koppelloos blok ? :roll: vertel ?
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Onderin totaal geen trekkracht, pas boven de 4 k rpm doet hij wat.

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

Drake wrote:Onderin totaal geen trekkracht, pas boven de 4 k rpm doet hij wat.
daar valt altijd toch wel wat aan te doen ?
heb al een test rit gedaan en vond het vrij vlot vergeleke met mijn 1.1 .
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Tot de 4500tpm is die 1.1 net zo snel :wink:

Ding heeft pas bij 5200tpm zijn max koppel en pas bij 7200tpm max vermogen, het is dat een Ax heel licht is (een 1.1 helemaal) dus het zal aardig van ze plek komen maar als je cruist en je geeft een dot gas gebeurt er vrij weinig.

Zelf vind ik een 1.3 een heel leuk blokje omdat ik op de weg heel rustig rij en aan het lage koppel dus voldoende heb, maar wil je beetje van ze plek komen moeten je echt heel veel toeren maken maar dan gaat het ook aardig, en het snelheids gevoel word door die7500tpm ook wel wat versterkt.

Ps aan het motorkarakter van een rallye moet je niks doen, rallye rijden is toeren maken.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.

Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.

Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo. :)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ja dat zal indd altijd hard trekken!

Maar dan draai je wel 4500tpm @ 120km p uur.

michel21
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 120
Joined: ThuFeb28, 2008 8:13:05 PM
Location: enschede

Post by michel21 »

Mark wrote:Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.

Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.

Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo. :)
onderdelen heb ik echt niet nodig :lol: heb er al een 4 gaats onderstel onder en ik heb dat van de rally maar toch bedankt .daar in tegen zou ik die aantekening wel kunnen gebruiken :oops:
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me

Post Reply