Ik raak al een jaar lang met dit blok de kvs kwijt...... even op een rijtje
Auto zonder temp meter en kvs-nivo-lampje
- Slecht/niet ontlucht, gaan rijden, motor te heet, stukje door gereden, goed oververhit
KVS bijgegooid, ontlucht en auto weer gebruikt
- Na zoveel kms (1000?), oververhit lampje branden, meteen gestopt, alle kvs blijkt verdwenen.
Bijgevuld, ontlucht, verder gereden. Dit 2x gehad, waarna ik de koppakking beschuldigde (veel witte rook)
- Koppaking vervangen, bleek de kop (goed!) krom. Andere kop gemonteerd, maar niet thermostaat, waterpomp o.i.d. vervangen
- Na aantal kms (1000 geloof ik) jahoor, OVERVERHIT!!! kl*te ding, weer de kvs weg
- bijgevuld, ontlucht, thermostaat vervangen
- 40 km later motor uit de auto gehaald.
Okay, toen kwam die dus in een andere auto, een auto met wel kvs meter en nivo lampje.
- Voordat het blok erin ging vervangen: nieuwe koppakking, nieuwe waterpomp. Ook andere: radiator, kachelradiator, slangen, thermostaathuis (thermostaat was net nieuw)
- Bijgevuld, ontlucht, ingereden, slalom gereden, carb in gezet......
- bedrijfstemperatuur constant(altijd) 85-90 graden
- en toen... begon het kvs nivo lampje te branden.... bijgevuld Even uit, toen ging hij weer branden, en dat nog een paar keer, ook op 1 lange afstand.
temp oke dus door gereden. Gister nog een bodempje bij gedaan, maar nivo was te zien.
- Lange afstand, lampje brand uiteraard,
maar na 50 km snelweg begint de temperatuur plotseling op te lopen (bij constant 100 km/uur en sneeuw

- lampje heel even bijna uit, maar al snel brand ie weer in volle glorie....
- Temperatuur wel weer netjes 85-90, ben dus ook gewoon naar huis gereden,
Wat the fuck doe ik fout????? Klooooooote auto :S
Ik ontlucht zeker helemaal verkeerd? Of zou mijn onderblok gewoon echt stuk (krom???) zijn?