Mijn buurjongen heeft een ontzettend mooie Saxo VTS gekocht maar daar hebben we een vraagje over.
Waarom blijft het gas zo lang hangen?
Zit dit in de ECU of is dat een mechanisch probleem
Het klinkt niet abnormaal maar viel mij meteen op, vergeleken met m'n AX.
Daardoor heb ik het gevoel dat mijn AX sneller accelereert dan de VTS
Mijn Saxo VTS bleef ook altijd wat in de toeren ´hangen', in 't begin vond ik 't wel storend, maar daar was je na 1 of 2 dagen wel aan gewend...
Hoefde bijna geen gas te geven met de Saxo om vooruit te komen, daar waar ik met de AX wel degelijk het pedaaltje moet roeren voordat er iets gebeurd!
Maar dat is appels met peren vergelijken, een 1.6i VTS (100pk) tegen een 1.1i (60pk).
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Mastenhose wrote:Mijn Saxo VTS bleef ook altijd wat in de toeren ´hangen', in 't begin vond ik 't wel storend, maar daar was je na 1 of 2 dagen wel aan gewend...
Hoefde bijna geen gas te geven met de Saxo om vooruit te komen, daar waar ik met de AX wel degelijk het pedaaltje moet roeren voordat er iets gebeurd!
Maar dat is appels met peren vergelijken, een 1.6i VTS (100pk) tegen een 1.1i (60pk).
Hier gaat het om een 1.4, had ik niet gemeld.
Als ik heel eerlijk ben valt het mij een beetje tegen
Een 1.4i heeft 75pk, ten opzichte van een AX 1.1i dus maar 15pk meer.
Een Saxo 1.4i VTS heeft 0,092pk per kg, een AX 1.1i heeft
Iedere pk van een Saxo 1.4i VTS heeft bijna 11kg te pushen, die verhouding bij een AX 1.1i is dat 0,087, afgerond dus beiden 0,09pk per kg.
Als je ´t zo bekijkt is het niet zo vreemd dat je weinig verschil merkt.
Maargoed, eigenlijk mag je zo niet beredeneren, want er zijn veel meer factoren waar je rekening mee moet houden als je dat wilt berekenen.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning