Saxo VTS Motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Saxo VTS Motor
Wie O Wie weet of ik een ander versnellingsbak nodig heb ??
En of ik nog meer kabels moet trekken ??
En of ik mijn as moet aanpassen ??
Ik ga van een 1.1i van 1995 naar een 1.6i VTS uit 2001.
Wat ik allemaal nodig heb wat uitert belangrijk is ??
Nou alvast bedankt, groeten,
Chef
En of ik nog meer kabels moet trekken ??
En of ik mijn as moet aanpassen ??
Ik ga van een 1.1i van 1995 naar een 1.6i VTS uit 2001.
Wat ik allemaal nodig heb wat uitert belangrijk is ??
Nou alvast bedankt, groeten,
Chef
saxo ophanging met remmerij ook overzetten.
Wat ik tot zover weet is dat je rechtermotorsteun aan moet passen of 1 van een 1400 moet pakken (ax) omdat die van een 1.1 te zwak is.
Zowiezo zou ik het carroserie verstevigen omdat je straks min 120 pk hebt.... vind een ax niet zo grappig...
Wat ik tot zover weet is dat je rechtermotorsteun aan moet passen of 1 van een 1400 moet pakken (ax) omdat die van een 1.1 te zwak is.
Zowiezo zou ik het carroserie verstevigen omdat je straks min 120 pk hebt.... vind een ax niet zo grappig...
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Re: motor
16v is NFX (TU5J4 / TU5JP4) Kost meer werk en zou absoluut de carroserie verstevigen en ander onderstel nemen met GOEDE remmen. En ook niet gaan zitten k*tten met je motorsteun door er stukken uit te slijpen maar gewoon stuk carroserie van 16v erin lassen en je kan de orginele 16v motorsteunen gebruiken. Maar goed dat is mijn meningChef wrote:Ja wil eigenlijk een 16v maar wat is de motorcode daarvan ??
Groetjes
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Bekijk mijn wie is wie maar:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=600
Heb dat blok er net ingehangen. Als ik zulke topics lees denk ik altijd dat mensen denken dit even te doen... Maar weet waar je aan begint! Je moet veel aanpassen. Maar dat zul je wel lezen.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... &start=600
Heb dat blok er net ingehangen. Als ik zulke topics lees denk ik altijd dat mensen denken dit even te doen... Maar weet waar je aan begint! Je moet veel aanpassen. Maar dat zul je wel lezen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
dan even een paar serieuze antwoorden:
- je 1.1 bak past op het 1.6 blok, je blijft dan natuurlijk net zo veel toeren maken. de rust in de auto en het brandstofverbruik zulen er niet beter van worden. het zal wel lekker trekken.
- zeker je remmen aanpassen en graag ook stabilisatorstangen voor en achter. (het kan zijn dat je voor al hebt gezien het bouwjaar)
- bedrading zal volgens mij niet 1:1 passen, dus draadboom aanpassen zodat je het op de originele stekker naar de boom richting dashboard krijgt.
- het kan zijn dat je 1.6 ecu gelockt is, weet je dat van de verkoper?
- in de tank moet een hoge druk benzinepomp in plaats van de bestaande lagedruk (monopoint)
-motorsteun aan dstributiekant aanpassen naar 1.4 vorm.
succes,
P.
- je 1.1 bak past op het 1.6 blok, je blijft dan natuurlijk net zo veel toeren maken. de rust in de auto en het brandstofverbruik zulen er niet beter van worden. het zal wel lekker trekken.
- zeker je remmen aanpassen en graag ook stabilisatorstangen voor en achter. (het kan zijn dat je voor al hebt gezien het bouwjaar)
- bedrading zal volgens mij niet 1:1 passen, dus draadboom aanpassen zodat je het op de originele stekker naar de boom richting dashboard krijgt.
- het kan zijn dat je 1.6 ecu gelockt is, weet je dat van de verkoper?
- in de tank moet een hoge druk benzinepomp in plaats van de bestaande lagedruk (monopoint)
-motorsteun aan dstributiekant aanpassen naar 1.4 vorm.
succes,
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-