Injectiehuis

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Chris-star
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM

Injectiehuis

Post by Chris-star »

Beste AX kenners,

Mijn AX (1.1i 1996) schokt er soms aardig op los. Zelf uitlezen van de ECU gaf foutcode: 21 Gaskleppositiesensor. De sensor los vervangen schijnt niet te kunnen. Dus nu is het probleem: ik zoek een injectiehuis dat het wel doet. De prijzen zijn ongeveer 50 a 60 euro bij navraag. MAAR: hoe weet ik nu of de auto waaruit deze komt een goede kans heeft wel te werken. Het verwisselen gaat me toch weer 30-40 euro kosten dus in 1 keer goed zou wel mooi zijn.

Dus ik zoek een goed werkende sensor, maar die zit in het gasklephuis en die zit weer in de injectie (als ik het goed heb). Is de hele injectie vervangen eingenlijk wel het beste?

Alvast bedankt voor uw suggesties....

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Ik heb een dergelijke sensor wel eens uit het gasklephuis gehaald (bij een magneti systeem zoals jij volgens mij ook hebt is het een simpel potentiometertje. Als je een heel klein beetje technisch bent kun je dat gemakkelijk (gasklephuis moet volgens mij wel los) Vervolgens er blind een lading contactspray in gespoten en een paar keer het metertje op en neer gedraaid, daarna teruggeplaatst en geen problemen meer mee gehad. Niet echt een verfijnde methode (en dus ook op eigen risico) maar voor mij werkte het...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Wil ik toch ff zeggen dat ik een FEL TEGENSTANDER ben van contactspray!!!
Da's misschien leuk spul voor mechanische schakelaars, maar ABSOLUUT NIET voor potmeters!!!
Dat spul vreet de koolbaan gewoon weg en dan heb je uiteindelijk een positiesensor die helemaal nix meer doet.

Die positiesensor zit trouwens aan de buitenkant van het injectiehuis, aan de kant van het luchtfilter.
Vervangen gaat echter wel het gemakkelijkst als je het injectiehuis ff uit de auto haalt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ja ben ik met je eens, maar dit was een kwestie van direct weggooien, of nog even een poging wagen...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ghehe... Da's waar. Bij gebrek aan beter / 'n vervangend ding is 't goed genoeg als tijdelijke oplossing. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Chris-star
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM

Post by Chris-star »

Oke... duidelijk. Dan ga ik er maar een kopen (injectiehuis), voor ong. 50 euro. Hopen dat die het goed doet... Hoe lang duurt het monteren: uurtje? want dan probeer ik het zelf wel. Heel onhandig kan ik mezelf niet noemen... dus het is het proberen waard...

Oja.. voor ik het vergeet: de foutcode die nu door mij is afgelezen (21), die ik hopelijk ga oplossen met een slooponderdeel. Om het resultaat te controleren moet ik de ECU herstarten, en even een paar dagen rijden. Maar: wat zegt de ECU als alles in orde is.. dat vroeg ik me al een tijdje af!???? En ook: stel dat er meerdere problemen tegelijk zijn (meedere foutcodes) hoe geeft hij er dan maar 1 door... doet hij de meest belangerijke?????

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Ik heb nog wel zo'n losse potmeter voor je liggen anders, kost zeker geen 50,- pb maar even.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Eerste keer dat je het doet ongeveer een uurtje.
hier staat een howto, het geblaat over de ECU en het spruitstuk daarin kun je negeren :)
Kijk uit, een Cactussssss

Chris-star
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM

Post by Chris-star »

B_iks
BerichtGeplaatst: ZaFeb14, 2009 1:12:52 AM Onderwerp:
Ik heb nog wel zo'n losse potmeter voor je liggen anders, kost zeker geen 50,- pb maar even.


Kan je die los vervangen? want dan is dat voor mij de beste optie... kan u het opsturen bijv.

Post Reply