ombouwvragen van carb naar injectie : geen stationair

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

De sensor die in het thermostaathuis moet, hoort een groene te zijn, geen blauwe. Die groene zijn korter. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Dat wordt wellicht een ander thermostaathuis :evil:
Image

Ik dacht nog aan doorboren, maar er zit zelfs geen schroefdraad op...
Ik kan morgen evt van een andere ax een type 2 thermostaathuis gaan afschroeven. (1.0i bj 93 met DIS) Deze heeft op het thermostaathuis een ontluchtingspunt waar ik geen heb. Nu zit op die plaats een slang aangesloten die van de radiator komt. Mag ik die zomaar afdoppen?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

is die ontluchtingsnippel afgebroken?
Heb ik ook al twee keer gehad (ja, ja, een ezel stoot zich niet twee keer tegen dezelfde muur), die dingen zijn hol waardoor ze niks kunnen hebben.
Maarrr.. ik heb hem beide keren eruit gekregen met Boa grabit. Kost wel wat, maar is een ideaal setje.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Browny wrote:is die ontluchtingsnippel afgebroken?
Heb ik ook al twee keer gehad (ja, ja, een ezel stoot zich niet twee keer tegen dezelfde muur), die dingen zijn hol waardoor ze niks kunnen hebben.
Maarrr.. ik heb hem beide keren eruit gekregen met Boa grabit. Kost wel wat, maar is een ideaal setje.
huh? :)

Nee. Het thermostaathuis dat ik gebruikt heb komt van een 1.1 carb en waar dus normaal die groene tempsensor in zit, zit hier niets. Er is niets afgebroken hoor :P
Op dit thermostaathuis zit trouwens geen ontluchtingsnippel.

Zo'n thermostaathuis heb ik dus nodig:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C50320.jpg

MAAR, mijn radiator heeft een slang die naar mijn huidig thermostaathuis loopt. Op bovenstaand thermostaathuis kan ik dit niet aansluiten. Zou het niet lukken moest ik die ontluchtingsschroef uitdraaien en dan daar die slang op monteren?
Is het duidelijk wat ik bedoel? :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat redelijk kleine slangetje dat vanaf de vulpijp boven de radiateur langs loopt naar de thermostaat?
Die kan je gewoon afdoppen op de vulpijp.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ok, dat zal allemaal lukken. En dat thermostaathuis heb ik reeds in mijn bezit.

Toen ik van die 1.0i monopoint aan het kijken was hoe het er uitzag kwam ik dit ding tegen. Iemand enig idee voor wat het dient, en of ik het echt nodig heb? Ik heb het iig meegenomen...

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Yup, dat is het koolstoffilter van de tank-ontluchting.
Die zit doorgaans achter het rechter zijscherm verstopt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat is een koolstoffilter o.i.d, zit normaliter onder je voorscherm
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ok, heb ik niet nodig dus :)
Ik heb niet echt zin om nog een slangetje bij te trekken...
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... stoffilter

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Heb je wèl nodig, want anders gaat je injectiehuis valse lucht trekken via het niet aangesloten buisje. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

MNM(tm) wrote:Heb je wèl nodig, want anders gaat je injectiehuis valse lucht trekken via het niet aangesloten buisje. ;)
Ik kan het toch afdoppen?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, kan wel. Maar w'rom zou je de boel niet gewoon opbouwen zoals het hoort?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Omdat ik geen zin meer heb om nog een slang bij te trekken en uit te zoeken hoe ik het moet aansluiten aan de benzinetank. Om dan nog eens op aanpassingsproblemen en moeilijkheden te stuiten etc... Het kan best simpel zijn, maar het wordt afdoppen.
En het milieu (als het dan wat uitmaakt) interesseert me niet zo erg :blabla
En afdoppen is 2min werk, die filter installeren toch wel wat langer.

Vanavond trouwens nog een leuk rond gat mogen zagen onder de achterbank om aan de benzinepomp te kunnen. Een 1.1 carb heeft maar 1 gat ... :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hahaha ja ja dat hadden we kunnen weten :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De linkse 2 zijn de stekkertjes van mijn lambdasonde, de rechtse 2 zijn die van de kabelboom. Op het rode stekkertje zit onderaan nog een extra ding dat hem niet doet passen op de kabelboom. (dat kan ik er natuurlijk afschuren oid)

Weet iemand welk stekkertje ik waar moet opsteken?
En als ik dat afschuur, zal mijn polariteit dan kloppen? Of speelt dat geen rol?

Image

Enneuh, hij wilde zonder niet meteen starten. Is het normaal dat hij zonder lambdasonde niet wil starten? :roll:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
Dat geeft me terug hoop dat er niets aan de hand is. Toen ik vanmorgen de benzineleiding van het injectiehuis trok en even de benzinepomp deed draaien heb ik de benzine die er uit spoot in het injectiehuis laten lopen. Toen ik daarna wilde starten hoorde ik wel een aantal plofjes, dus de ontsteking lijkt het probleem niet.

Graag iemand die weet welk stekkertje waar op moet :)

Trouwens, ik veronderstel dat het normaal is dat de benzinepomp maar even draait als je het contact aanzet? Ik heb de relais al uitgemeten en ze werken beiden perfect.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:
grietje wrote:zonder lambda lopen ze werkelijk ECHT heel ruk, en de mijne viel uit en wou dan vervolgens niet meer starten dus ja, het lijkt mij aannemelijk dat ie rukt start zonder lambda
Dat geeft me terug hoop dat er niets aan de hand is. Toen ik vanmorgen de benzineleiding van het injectiehuis trok en even de benzinepomp deed draaien heb ik de benzine die er uit spoot in het injectiehuis laten lopen. Toen ik daarna wilde starten hoorde ik wel een aantal plofjes, dus de ontsteking lijkt het probleem niet.

Graag iemand die weet welk stekkertje waar op moet :)

Trouwens, ik veronderstel dat het normaal is dat de benzinepomp maar even draait als je het contact aanzet? Ik heb de relais al uitgemeten en ze werken beiden perfect.
Volgens mij draait de pomp altijd, de hele tijd op contact...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Radiant
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 80
Joined: SatMar31, 2007 12:06:23 PM
Location: Den Haag

Post by Radiant »

Nee, je hoort hem eventjes en dan is hij stil idd.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Radiant wrote:Nee, je hoort hem eventjes en dan is hij stil idd.
Je hoort hem misschien maar even maar hij draait echt de hele tijd ;)

Zo heb ik mn tank leeggekregen, op contact en de aanvoerleiding in jerrycan, en hij blijft de hele tijd pompen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply