Vandaag de AX opgehaald van de spuiter, wil ik wegrijden, start ie heel moeizaam... Na 2 keer afslaan blijft ie eindelijk lopen, maar klinkt het alsof dat maar op drie cilinders is (wat waarschijnlijk dan ook het geval zal zijn geweest ). Na enkele minuten is het weer goed.
Nog nooit eerder meegemaakt, wat kunnen mogelijke oorzaken zijn? Is dit puur vanwege een koude start?
Want de auto heeft wel twee weken lang zeer weinig gereden, en het heeft in die tijd natuurlijk ook gevroren, maar toch... Dit is de eerste keer dat ie daar zo heftig op reageert
drie cilinders?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Ze hebben de skirts en een deel van beide zijkanten gespoten.Steenwiekermoat wrote:wat voor schade is er gerepareerd?
Kan het zijn dat ze bij de spuiter iets niet goed gemonteerd, vast gezet hebben?
Voor zover ik weet geen verdere onderdelen los gehaald, dus ik denk niet dat het daar aan ligt...
De spuiter zelf noemde als mogelijke oorzaak wel de eventuele aanwezigheid van een open luchtfilter. Tja, die heb ik wel maar daar hoort je auto toch niet slecht van te gaan lopen lijkt me?
open lucht filter laat een ax niet op 3 pitten lopen...
zou het eerder of zoeken in de bougies/bougie kabel, misschien is er nu 1 aan het overlijden,
of idd vocht
of misschien je lambda sonde (maar dan zou je ook andere dingen moeten merken... benzine geur bijv..)
zou het eerder of zoeken in de bougies/bougie kabel, misschien is er nu 1 aan het overlijden,
of idd vocht
of misschien je lambda sonde (maar dan zou je ook andere dingen moeten merken... benzine geur bijv..)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).