zonder thermostaat zal het veel langer duren teegn dat je chauffage hebt.
dwz bedampte ruiten, koude handen aan het stuur, en in die koude zal het nog veel langer duren. ik heb na 1 km al chauffage zonder thermostaat kan dat veel langer duren
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
Kun je dan niet gewoon je oude thermostaat erin zetten?
En mocht die niet meer open willen gaan: boor dan een gaatje in de klep (2mm ofzo), dan blijft 't meeste KVS in de korte lus rondlopen (zodat de motor gewoon vlot op temperatuur kan komen) en kan er via dat gaatje ook nog voldoende KVS in de grote lus (via de radiator) stromen, zodat de boel niet na een kwartier al oververhit raakt.
't Is ff een noodoplossing, maar gezien de omstandigheden een heel stuk beter dan helemaal geen thermostaat!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
beefy wrote:zonder thermostaat zal het veel langer duren teegn dat je chauffage hebt.
dwz bedampte ruiten, koude handen aan het stuur, en in die koude zal het nog veel langer duren. ik heb na 1 km al chauffage zonder thermostaat kan dat veel langer duren
Zeg maar géén chauffage! Toch niet in de winter bij deze temperaturen. Ik heb met de 1.1 ook een tijdje zonder thermostaat gereden, dus het kan wel. (koppakking semi-door) Maar doordat je motor niet op zijn bedrijfstemperatuur komt slijt alles veel sneller! (tot 8x) Bovendien zal ook je verbruik hoger liggen doordat de temperatuursensor lagere waardes zal aangeven dan normaal waardoor hij rijker zal lopen.
En zonder chauffage wil je met dit weer toch niet rijden?