Auto kapt ermee >> GEEN BRANDSTOF ??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
benno
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriSep19, 2008 11:38:09 PM

Auto kapt ermee >> GEEN BRANDSTOF ??

Post by benno »

Hallo, ik heb een ax 1.1tge uit 1992. Mijn auto starte soms niet. Later soms weer wel. Startmotor ging rond maar sloeg niet aan. Ontstekingsmodule vervangen, half jaar gaan probleem. Mijn auto loopt goed, behalve bij koude start stottert hij 2 keer erg en slaat hij snel af. vooral na achteruit rijden. Maar sinds vorige week valt hij ook stil tijdens rijden. Bruin relais heb ik vervangen(onder accu), Toen ben ik bij de brandstofpomp gaan kijken. Heb een andere gekocht. Echter de bestaande pomp krijgt geen 12 v.

WIE WEET DIT en KAN ME HELPEN ???
:(
MVG Bernard

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

helemaal geen spanning of een beetje spanning
even kijken of je evt een goeie massa heb
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

benno
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: FriSep19, 2008 11:38:09 PM

Re: Auto kapt ermee >> GEEN BRANDSTOF ??

Post by benno »

benno wrote:Hallo, ik heb een AX 1.1tge uit 1992. Mijn auto starte soms niet. Later soms weer wel. Startmotor ging rond maar sloeg niet aan. Ontstekingsmodule vervangen, half jaar gaan probleem. Mijn auto loopt goed, behalve bij koude start stottert hij 2 keer erg en slaat hij snel af. vooral na achteruit rijden. Maar sinds vorige week valt hij ook stil tijdens rijden. Bruin relais heb ik vervangen(onder accu), Toen ben ik bij de brandstofpomp gaan kijken. Heb een andere gekocht. Echter de bestaande pomp krijgt geen 12 v.

WIE WEET DIT en KAN ME HELPEN ???
:(
MVG Bernard
Ik heb de storing gevonden. De stekker van de ontsteking maakte slecht contact. Als ik m naar beneden drukte begon mijn brandstofrelais weer te werken. Liet ik m los, dan was alles weer dood. Ik bedoel de bruine stekker die links bij die spoel zit. Dit is een gegoten stekker. Ben aan t peuterengeweest tot ik bij het pinnetje kon van de beige en de bruine draad. Deze heb ik wat strakker geknepen. Weg was de storing! Gek genoeg onderbrak dit mijn ontsteking en de brandstoftoevoer. Van dit soort storingen brengen je dus op een dwaalspoor. Heb vandaag weer gebruik gemaakt van de ax. Hopelijk kan ik hiermee ook weer anderen op weg helpen. M.v.g. Bernard

erikmol
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuDec25, 2008 6:52:09 PM
Location: den haag

Post by erikmol »

hoi benne,

kan je uitleggen waar die stekker van de ontsteking zit. (misschien met fotootje?)
ik heb ook last van zo nu en dan falende spanning op relais....

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Image

ik denk dat ie de stekker vlakbij nummertje 9 bedoelt.

erikmol
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuDec25, 2008 6:52:09 PM
Location: den haag

waarschijnlijk gemaakt!

Post by erikmol »

bedankt voor de foto

waarschijnlijk maakt deze stekker inderdaad geen goed contact. Goede hoop dat het probleem nu is opgelost!

Post Reply