Hoop dat het daarme dan eindelijk eens is opgelost, het blijft me een totaal raadsel dat ik het afgelopen half jaar geen last van had en nu zowat dagelijks

Moderators: denny, vtspower, webmasters
ben er inmiddels wel achter dat ie dus gewoon echt verzuipt, meestal sloeg ie af als ik aan't remmen was of vaart minder, daarom kon ik ook niet beoordelen of ie in een klap uit is of gewoon niet meer gas pakt.grietje wrote: .....
Het blijft trouwens nog steeds wel vaag dat hij na droog starten wel start; ik zou je gas klep en huis wel even gaan bekijken.... Alleen als hij verzuipt valt ie wel anders uit, niet plotseling...dan heb je het gevoel dat je gas kan geven wat je wilt maar de auto gaat steeds lager in zn toeren .....
mee eens mee eens! Is met disbobine nog erger:P Daarom word de mijne ooit een carbLosha wrote:ben er inmiddels wel achter dat ie dus gewoon echt verzuipt, meestal sloeg ie af als ik aan't remmen was of vaart minder, daarom kon ik ook niet beoordelen of ie in een klap uit is of gewoon niet meer gas pakt.grietje wrote: .....
Het blijft trouwens nog steeds wel vaag dat hij na droog starten wel start; ik zou je gas klep en huis wel even gaan bekijken.... Alleen als hij verzuipt valt ie wel anders uit, niet plotseling...dan heb je het gevoel dat je gas kan geven wat je wilt maar de auto gaat steeds lager in zn toeren .....
Heb er nu meer opgelet (proberen gas te geven) en dan komt ie nog moeizaam iets omhoog in toeren maar valt daarna evengoed gewoon weg.
Leuk injectieeen hele rits extra dingen waar't fout kan gaan t.o.v. carb.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik zal't zo even proberen te meten ...De lambdasensor hoort een voltage af te geven tussen 0.2 en 0.8 V. Bij een koude sensor (net na koude start) geeft hij 0.5 V aan. Na een seconde of 30 is hij verwarmd door het interne verwarmingscircuit en geeft hij aan of het brandstofmengsel van de motor rijk (0.8V) of arm (0.2V) is. Je kunt bij draaiende motor direct aan de draden meten wat de spanning is.
De sensor heeft 3 draden, te weten 2xwit en 1xandere kleur. Die 2 witte draden zijn voor de verwarming van de sensor. Je kunt over deze draden de weerstand van de sensor meten (ik dacht iets van 4 ohm) om te kijken of het verwarmingselement nog goed is.
De derde draad is de draad die de spanning afgeeft t.o.v. motormassa. Met de voltmeter kun je aan deze draad meten (terwijl deze nog is gekoppelt aan de benzinecomputer). Bij een goed werkend brandstofsysteem hoort de spanning steeds te varieren tussen 0.2 en 0.8V. Die wisseling gebeurt ongeveer 6-10 keer per minuut bij stationair.
Als je even gas geeft tussen door, dan moet de sensor even rijk aangeven (0.8V).