hallo,
Ik heb enige tijd geleden een AX GT erbij gekocht voor de fun nu rijd ik daar al enkele weken mee naar mijn werk (scheurmonster ) maar als de motor warm is houd hij soms in. Dit doet hij niet altijd soms bij een koude motor doet hij dit ook.
Als de motor inhoud zakt hij in toeren bij volgas pakt hij hem wel weer op maar niet snel. Zodra ik terug schakel en hoog in de toeren zit gaat het weer goed. Het lijkt wel of de motor op 3 cil. loopt als hij inhoud.
Ook is mij opgevallen dat de vliegpositiesensor niet is aangesloten. Heb ik al wel vaker gezien bij andere auto's (BX, ZX) . Zou dit er mee te maken hebben?
Wel handig dat ik 2 auto's heb, zo kan ik toch nog op mn werk komen.
Herkent iemand dit probleem want het is erg storend!
Alvast bedankt!
AX GT houdt soms in!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: SunJan29, 2006 4:53:41 PM
AX GT houdt soms in!
ax GT en Citroën c3
Vlieg sensor, geeft ie door of je vliegen in je auto hebt zitten of?
Sorry:P
Maaruhm, AX GT is (bij mijn weten) niet geleverd met DIS bobine en heeft dus ook geen vliegwielsensor (neem aan dat je die bedoelt)
Er hangt daarintegen wel een bruin 3 polig stekkertje aan je bobine, deze laat wel eens los en dan slingerd ie daar. Maar deze hoort niet aangesloten te zijn.
WB het inhouden,
wat is het verbruik van de auto, stink ie naar benzine?
heb je hem al eens uitgelezen?
Rookt ie?
T kunnen vele dingen zijn, maar dingen die bij mij zo even in me opkomen...
- koppakking lek (roken, mayo onder olie dop, olie en/of kvs verbruik)
- tempsensor (uitlezen)
- lambda sensor (stinkt naar benzine binnen, uitlezen)
- vies injectiehuis (schoonmaken kan nooit kwaad, zie how to)
- vacuum slecht/lek (check al je slangetjes)
- uitlaat (spruitstuk) lek (uitlezen, geeft lambda storing meestal, je kan het ook voelen als je auto loopt...)
Oh ennuh, uit welk jaar issie?
Sorry:P
Maaruhm, AX GT is (bij mijn weten) niet geleverd met DIS bobine en heeft dus ook geen vliegwielsensor (neem aan dat je die bedoelt)
Er hangt daarintegen wel een bruin 3 polig stekkertje aan je bobine, deze laat wel eens los en dan slingerd ie daar. Maar deze hoort niet aangesloten te zijn.
WB het inhouden,
wat is het verbruik van de auto, stink ie naar benzine?
heb je hem al eens uitgelezen?
Rookt ie?
T kunnen vele dingen zijn, maar dingen die bij mij zo even in me opkomen...
- koppakking lek (roken, mayo onder olie dop, olie en/of kvs verbruik)
- tempsensor (uitlezen)
- lambda sensor (stinkt naar benzine binnen, uitlezen)
- vies injectiehuis (schoonmaken kan nooit kwaad, zie how to)
- vacuum slecht/lek (check al je slangetjes)
- uitlaat (spruitstuk) lek (uitlezen, geeft lambda storing meestal, je kan het ook voelen als je auto loopt...)
Oh ennuh, uit welk jaar issie?
Last edited by grietje on ThuAug14, 2008 8:46:31 AM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: SunJan29, 2006 4:53:41 PM
En uit welk jaar issie, in de zin van, type 1 of type 2?xsaracoupe wrote:Auto stinkt niet naar benzine en rookt ook niet. Wat ik vervangen heb:
1: verdelerkap
2: rotor
3: bougies
Het injectiehuis heb ik schoongemaakt dus daar kan het ook niet aan liggen. Koppakking is nog goed. En het motor management lampje knippert/brand ook niet.
Kleppen stellen kan ook nooit kwaad, en benzine filter is idd ook een goede. Als die verstopt zit hapert ie best wel.
Oh en, check inderdaad ook even of ie echt op 3 cilinders loopt of dat dat alleen maar zo lijkt (compressie meten)
Ik zou hem toch proberen uit te lezen, je weet maar nooit, misschien heeft ie gewoon een sensor storing. Tis 5 min werk en kan de oplossing geven!
En uitlaat(spruitstuk) en vacuum toch even checken, moet voor andere dingen ook gewoon dicht zijn.
En reset ook je ECU als je iets veranderd hebt en laat hem rustig inlezen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: