Hallo forummers,
Als ik na het remmen het rempedaal loslaat, dan merk ik dat de rem nog even aanloopt. Lijkt vooral bij warm weer voor te komen. Weten jullie wat dit is? Aanlopende remklauw o.i.d.? Ik rij er al een tijdje mee rond. Kan dit veel kwaad. en laatste vraag, weten jullie nog een specialist of AX liefhebber in de buurt van breda/oosterhout die wagentje kan onderhouden? Alvast dank voor jullie antwoorden.
Rem loopt even aan na intrappen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Maar, als je alles loshaalt, check dan wel gewoon je klauw even. Gaat de zuiger niet soepel, klauw toch uit elkaar halen.
En zit t veertje van je blokjes wel goed? Volgens mij, als je die niet goed terug zet, willen de blokjes ook wel blijven hangen.
En zit t veertje van je blokjes wel goed? Volgens mij, als je die niet goed terug zet, willen de blokjes ook wel blijven hangen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Het veertje op de remblokken zit er op om het kantelen van de remblokken tegen te gaan. Als je remt zou het blokje iets met de schijf meedraaien zeg maar. Om dat op te vangen zit het veertje er op. Met achteruit rijden en dan remmen kun je het soms wel horen, dan werkt het veertje dus niet.
Hier blijven de blokken niet door hangen.
Je hebt wel gelijk dat de zuigers gecontroleerd moeten worden, even wat remolie op de remzuiger doen helpt altijd. En goed kijken of de rubber hoesjes nog heel zijn.
ps.
is niet als kritiek bedoelt hoor Grietje, meer als aanvulling
Hier blijven de blokken niet door hangen.
Je hebt wel gelijk dat de zuigers gecontroleerd moeten worden, even wat remolie op de remzuiger doen helpt altijd. En goed kijken of de rubber hoesjes nog heel zijn.
ps.
is niet als kritiek bedoelt hoor Grietje, meer als aanvulling
Groeten van Henk uut Blesdieke
De veertjes zijn antiklepperveertjes. Die zorgen ervoor dat de remblokken niet vrij kunnen bewegen als je niet remt. (Alsof de roest niet voor voldoende weerstand zorgt )
Beste wat je kan doe is de klauw gangbaar maken. Zuiger een paar keer helemaal in en uit duwen en wat vet op de geleidestangen van de klauw. 9 van de 10 keer werkt alles dan weer naar behoren.
Beste wat je kan doe is de klauw gangbaar maken. Zuiger een paar keer helemaal in en uit duwen en wat vet op de geleidestangen van de klauw. 9 van de 10 keer werkt alles dan weer naar behoren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nouja, niet met je eens!Steenwiekermoat wrote:Het veertje op de remblokken zit er op om het kantelen van de remblokken tegen te gaan. Als je remt zou het blokje iets met de schijf meedraaien zeg maar. Om dat op te vangen zit het veertje er op. Met achteruit rijden en dan remmen kun je het soms wel horen, dan werkt het veertje dus niet.
Hier blijven de blokken niet door hangen.
Je hebt wel gelijk dat de zuigers gecontroleerd moeten worden, even wat remolie op de remzuiger doen helpt altijd. En goed kijken of de rubber hoesjes nog heel zijn.
ps.
is niet als kritiek bedoelt hoor Grietje, meer als aanvulling
Er was laatst iemand die ook aanlopende remmen had, afentoe, en die had dat veertje verkeerd gedaan, namelijk op de blokjes bij beide uitsteeksels naar binnen.
Het kan dus wel, theorie is ook niet alles!
En jammer dat vrouwen nou afentoe ook gelijk hebben heh
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).