Krijg die aandrijfas-moer echt NIET los!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Het bestellen werd nog even uitgesteld want ik had opnieuw problemen :roll:

Voor de verandering bied ik mijn oplossing aan

8)

Image
Image
Image
Image

met een hamer dus echt NIET los te krijgen...

Hoe maken jullie die over het algemeen los?
Misschien is er een eenvoudigere manier dan mijn zelf bedacht ding :P

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Wij slaan altijd enige keren tegen het deel van de veerpoot waar de pen vd stuurkogel inzit, en dan houden we er een hamer tussen. Na een aantal keren hier tegen aan slaan, tik je hem zo los.
Image Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik heb er een soort vork voor gekocht op Citromobile a 6 euro
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

askroese
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: TueFeb19, 2008 7:31:34 PM
Location: 's-Hertogenbosch

Post by askroese »

Waarom haal je die los?

Ruimte zat toch als je alleen de draagarm onder losmaakt?
Tenminste zo heb ik het gedaan.
Het meeste werk zit in hetgeen je later niks meer van ziet.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

draagarmen losmaken is toch een stuk meer werk dan ff stuurkogeltje eruit draaien (zeker als je zoals marc een stuurkogeluitdraaier hebt:P)

En dan moet je alsnog gaan lopen klooien; omdat je er maar half bij kan...... En je moet je aandrijfas in rare bochten wringen (niet zo goed voor het hoesje en het gewricht...) om hem terug te krijgen.....

Maar het aller rottigste van aandrijfassen vervangen vind ik de ***** fusees. Die krijg ik bijna nooit makkelijk los.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:draagarmen losmaken is toch een stuk meer werk dan ff stuurkogeltje eruit draaien (zeker als je zoals marc een stuurkogeluitdraaier hebt:P)

En dan moet je alsnog gaan lopen klooien; omdat je er maar half bij kan...... En je moet je aandrijfas in rare bochten wringen (niet zo goed voor het hoesje en het gewricht...) om hem terug te krijgen.....

Maar het aller rottigste van aandrijfassen vervangen vind ik de ***** fusees. Die krijg ik bijna nooit makkelijk los.
Wel, die fusees zijn zowat het enige waar ik nog nooit geen echte problemen mee gehad heb, al de rest wel :lol:

Vanavond de remleiding terug losmaken. Al even geprobeerd en het ging niet direct. Dat wordt ook terug improviseren :roll:

@ askroese
omdat de gehele veerpoot er vanonder moet
er moeten ook nieuwe veren en schokdempers op :)

Post Reply