ax GTI loopt niet goed
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax GTI loopt niet goed
Beste allemaal,
het blok loopt, maar hoe...
hij valt uit als hij stationair loopt en bij gas geven houd het blok enorm in.
er zit nog geen luchtfilter op. misschien is dat het.
misschien is er iets fout aangesloten.
graag reacties wat dit kan zijn.
de luchtsensor hangt ook gewoon los dus hij meet niet goede waarden.
hebben mensen ervaring zonder luchtfilter? als die dan ook niet loopt???
maandag komt het luchtfilter incl. buis er op.
als iemand foto's of iets dergelijks heeft graag plaatsen, zodat we kunnen zien wat er bij mijn ax niet goed zit evt.
Alvast Bedankt voor de reacties
het blok loopt, maar hoe...
hij valt uit als hij stationair loopt en bij gas geven houd het blok enorm in.
er zit nog geen luchtfilter op. misschien is dat het.
misschien is er iets fout aangesloten.
graag reacties wat dit kan zijn.
de luchtsensor hangt ook gewoon los dus hij meet niet goede waarden.
hebben mensen ervaring zonder luchtfilter? als die dan ook niet loopt???
maandag komt het luchtfilter incl. buis er op.
als iemand foto's of iets dergelijks heeft graag plaatsen, zodat we kunnen zien wat er bij mijn ax niet goed zit evt.
Alvast Bedankt voor de reacties
deze is inderdaad niet aangesloten,waxweazle wrote:hallo controleer eerst even het vacuum slangetje van het inlaatspruitstuk naar je mapsensor deze zit in de ecu
bedankt voor de tip,
alleen nu houd ik nog een vacuumslangetje over.
iemand een idee wat dit is??? zo niet dan ga ik binnenkort even wat foto's maken van deze slang en dan komen we er vast wel uit.
Het is zowiezo niet echt snugger om je blokje zonder luchtfiler te laten draaien. Alle rotzooi wordt regelrecht de cilinders ingezogen...de gedachte alleen al.
Brand het lampje van de ECU? Zo ja kun je hem uitlezen om te kijken wat hij voor storing aangeeft. Je kan hem ook resseten en dan een half uurtje stationair laten draaien (voor zover dat gaat).
Als je motor uitvalt, krijg je hem dan weer meteen aan?
Brand het lampje van de ECU? Zo ja kun je hem uitlezen om te kijken wat hij voor storing aangeeft. Je kan hem ook resseten en dan een half uurtje stationair laten draaien (voor zover dat gaat).
Als je motor uitvalt, krijg je hem dan weer meteen aan?
hey man,TTF wrote:1 naar je map sensor.. die gaat naar je drukregelaar op de injectorrail en boven op de inlaatspruitstuk
ik heb hem vanaf de ECU naar bovenkant spruitstuk.
de onderste op de injectierail heb ik nu afgesloten, maar waar moet die heen??? hij loopt nu redelijk maar houd nog vrij vaak in (heel wisselend) ene keer niet andere keer vaak, maar dit zal vast door bovenstaand probleem komen.
graag tips ben al heel ver iig
over zonder luchtfilter even kort;
we zijn hier niet in de sahara.. in testsetting kan je best even zonder luchtfilter draaien.. het is natuurlijk niet de bedoeling om dat zo te houden.. maar als ze het luchtfilterhuis niet hebben, dan is het maar even zo.. (ik zou er ook niet echt mee gaan rijden, maar het KAN wel en het gaat niet binnen een week stuk)
overigens;
als je het luchtfilterhuis niet hebt, kan je volgens mij die dikke slang aan de achterzijde ook niet aansluiten.. en als je die loshaalt loopt hij ook best belabberd..
we zijn hier niet in de sahara.. in testsetting kan je best even zonder luchtfilter draaien.. het is natuurlijk niet de bedoeling om dat zo te houden.. maar als ze het luchtfilterhuis niet hebben, dan is het maar even zo.. (ik zou er ook niet echt mee gaan rijden, maar het KAN wel en het gaat niet binnen een week stuk)
overigens;
als je het luchtfilterhuis niet hebt, kan je volgens mij die dikke slang aan de achterzijde ook niet aansluiten.. en als je die loshaalt loopt hij ook best belabberd..
zit al een Green Performance Kit op sinds vanmiddag, dus alle lucht is vers dat T stukje heb ik nog niet gevonden, als ik die niet heb dan post ik het hier wel even. we hebben vanavond weer proef gereden, ene keer loopt ie perfect, andere keer op 3 cilinders. we denken dat er een bouzie kabel lek is of het zou de bouzie zelf kunnen zijn, maar hij doet het ene keer wel en andere keer niet, (rijdend) dus bouzie lijkt me goed. ik hou jullie op de hoogte... want heb al heel veel aan jullie reacties gehad een AX is echt nieuw voor ons en hebben vaak nog veel vraagtekens...
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
Hallo allen,
hij rijd
ben er al een paar dagen mee naar het werk (120KM per dag)
paar kleine dingen:
's ochtends met koude motor lijkt alles goed te gaan (blok is wel zenuwachtig)
's middags uit het werk, als je gaat rijden begint het geel/oranje K lampje te branden (5seconden aan, dan weer uit, dit gebeurd ongeveer 3x achter elkaar). hij stottert dan behoorlijk en houd in als je gas geeft.
als je rustig door schakelt (heel rustig) en hij is eenmaal warm dan gaat het wel, maar nog is het blok dan enorm zenuwachtig
Stationair gedraagt hij zich hetzelfde als andere 1.4 GTI's hij loopt een beetje onstabiel, maar dit lijkt gewoon goed.
iemand tips voor het andere probleem???
hij rijd
ben er al een paar dagen mee naar het werk (120KM per dag)
paar kleine dingen:
's ochtends met koude motor lijkt alles goed te gaan (blok is wel zenuwachtig)
's middags uit het werk, als je gaat rijden begint het geel/oranje K lampje te branden (5seconden aan, dan weer uit, dit gebeurd ongeveer 3x achter elkaar). hij stottert dan behoorlijk en houd in als je gas geeft.
als je rustig door schakelt (heel rustig) en hij is eenmaal warm dan gaat het wel, maar nog is het blok dan enorm zenuwachtig
Stationair gedraagt hij zich hetzelfde als andere 1.4 GTI's hij loopt een beetje onstabiel, maar dit lijkt gewoon goed.
iemand tips voor het andere probleem???
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact:
hij moet toch voor de APK, dus zal gelijk vragen of ze de ECU uit willen lezen. hou jullie op de hoogte of ze het kunnen vinden, vast wel.Browny wrote:ff uitlezen en kijken wat ie voor foutcode geeft. er zit iig een foutcode tussen want je lampje gaat branden.
De foutcode zegt niet alles, maar wel een beetje in welke richting je het moet zoeken.
kun je zelf ook wel, staat wel op het forum hoe het moet..cruel wrote:hij moet toch voor de APK, dus zal gelijk vragen of ze de ECU uit willen lezen. hou jullie op de hoogte of ze het kunnen vinden, vast wel.Browny wrote:ff uitlezen en kijken wat ie voor foutcode geeft. er zit iig een foutcode tussen want je lampje gaat branden.
De foutcode zegt niet alles, maar wel een beetje in welke richting je het moet zoeken.
maar een gti die helemaal soepel loopt is zeldzaam
-
- AX liefhebber
- Posts: 253
- Joined: MonDec06, 2004 7:26:10 PM
- Location: Kessel
- Contact: