Inbouw 1.4i in een 1.1i chassis

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Inbouw 1.4i in een 1.1i chassis

Post by Fieten.s »

weet iemand of ik probleemloos een 1.4i kan inbouwen in een 1.1i chassis?

de motorsteun van een 1.1i zit lager dan bij een 1.4i. een 1.1i heeft een andere chassisbalk aan de rechterkant (bijrijderskant)

kan ik een motorsteun van een 1.1i gewoon overzetten op het 1.4i blok?

de motorsteun aan de versnellingsbak is volgens mij gelijk.

en weet iemand misschien ook of de aanrdijf assen en de fuseehuizen gelijk zijn, de remmerij van een 1.4i is dikker dacht ik.

ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over het inbouwen van een 1.4i in een 1.1i chassis.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

die motorsteun is over te zetten, maar niet zo makkelijk als dat je zou willen.

in het waterpomphuis zitten 3 tapeindes, die van een aluminium motorsteun (bijv. GT) zijn anders als die van een stalen motorsteun(wat je hebt)

dus de tapeindes moet je even vervangen, wellicht makkelijker om het waterpomphuis te vervangen overigens! kan je gelijk ff schoonmaken en de waterpomp vervangen

doe je dit overigens niet, dan hangt je blok scheef en sneuvelt er van alles, vraag maar aan kevin.broke!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

aandrijfassen aan de naafkant zijn (als het goed is) anders als bij een 1.1. 1.1 heeft een conische rand en een 1.4 as niet + dat de lengte en verhouding schroefdraad /stuk wat in je naaf grijpt anders is.

Maar als je 1.1 voorpoten houd kunnen die wel gewoon met huidige aandrijfassen je Vbak in.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Populair thema. Ik ben met hetzelfde project bezig. Nooit gelezen van die motorsteunen :shock:; ik handel nogal impulsief 8). Maar goed, ik heb beide motoren op voorraad, dus als het goed is kan ik er zonder grote onkosten een geheel van bakken wat ook past op het 1.1i chassis. Ik heb types I, jij?

(Of geldt dit dan weer niet voor type I, het was me niet opgevallen)

Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Post by Fieten.s »

ik heb type 2's

ik ga kijken naar de motorsteun en het waterpomphuis.
maar moet ik dan de waterpomphuis + motorsteun van een 1.1i overzetten op de 1.4i, q01z?
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Je hoeft niets te veranderen, je kan de huidige motersteun en de v-bak gewoon op een 1.4 blok zetten zo heb ik het toendertijd ook gedaan.

je hebt eigenlijk alleen een blok + kabelboom en ecu nodig, meer niet.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Drake wrote:Je hoeft niets te veranderen, je kan de huidige motersteun en de v-bak gewoon op een 1.4 blok zetten zo heb ik het toendertijd ook gedaan.

je hebt eigenlijk alleen een blok + kabelboom en ecu nodig, meer niet.
en injectie huis, anders loopt het zo k*t ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

op een type 2 maakt het niet uit. op een type 1 zit een hele zwakke motorsteun die breekt als je er 1.4-koppel aan hangt. die moet je dus omlassen.

Post Reply