Levensduur 1.1i-motor?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Levensduur 1.1i-motor?
jaja de titel lijkt verdacht veel op mijn vraag;
Wat is de levensduur (ongeveer) van een 1.1i-motor van een auto uit 02-1990?
KM stand op dit moment is 188.500, is het de moeite om hier in in te investeren? en met investeren bedoel ik de rest van de auto moeite in doen om haar goed te onderhouden, dus niet zozeer de motor onderhoud.
Bedankt alweer, axclub ruless
Wat is de levensduur (ongeveer) van een 1.1i-motor van een auto uit 02-1990?
KM stand op dit moment is 188.500, is het de moeite om hier in in te investeren? en met investeren bedoel ik de rest van de auto moeite in doen om haar goed te onderhouden, dus niet zozeer de motor onderhoud.
Bedankt alweer, axclub ruless
CitrAX injection 1.1 1990
-
- AX Master
- Posts: 1909
- Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
- Location: Haarlem // Zandvoort
- Contact:
Re: Levensduur 1.1i-motor?
Er rijden Auto`s rond die meer als 2 ton op de teller hebben staan!olafsonnn wrote:jaja de titel lijkt verdacht veel op mijn vraag;
Wat is de levensduur (ongeveer) van een 1.1i-motor van een auto uit 02-1990?
KM stand op dit moment is 188.500, is het de moeite om hier in in te investeren? en met investeren bedoel ik de rest van de auto moeite in doen om haar goed te onderhouden, dus niet zozeer de motor onderhoud.
Bedankt alweer, axclub ruless
Goed kijken of je chassis nog hard is en hoe is het motorblok !!!
Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....
oke dan, mooi zo
nou mijn oom had er afgelopen maandag even naar gekeken, ook onder de auto, en hij zei dat er extra draagbalken onder waren gelast, dus dat leek mij alleen maar beter.
hij moet nog wel APK gekeurd worden, maar tot nu toe loopt alles nog goed, behalve mijn contactslot (zelf vervangen) en schakelstangen (moet nog gefixt worden).
maar ik wil zowiezo nog het volgende APK-jaar uitrijden en hopelijk zijn de kosten het waard
bedankt wederom voor de tips
nou mijn oom had er afgelopen maandag even naar gekeken, ook onder de auto, en hij zei dat er extra draagbalken onder waren gelast, dus dat leek mij alleen maar beter.
hij moet nog wel APK gekeurd worden, maar tot nu toe loopt alles nog goed, behalve mijn contactslot (zelf vervangen) en schakelstangen (moet nog gefixt worden).
maar ik wil zowiezo nog het volgende APK-jaar uitrijden en hopelijk zijn de kosten het waard
bedankt wederom voor de tips
CitrAX injection 1.1 1990
Is heel verschillend per motor en vooral per onderhoud.
Met echt perfect onderhoud en gebruik zou een motorblok het oneindige zegmaar moeten halen
Maarja, je gast toch altijd wel eens met koude motor (soms moet je voor veiligheid) er zitten wel eens slechte monteurs aan je auto, of je hebt hem 2de hands en er is bezuinigd op onderhoud, of hij heeft heel lang stilgestaan, of loopt alleen korte stukjes, of word juist altijd topspeed afgetrapt...
Ik heb hier staan, een 1.0 met 80.000 die tja, loopt niet slecht ofzo, maar die gaat ECHT niet over 150.000. Waarom niet? Nou, ding staat zoveel stil en heeft alleeen nog maar korte stukjes (niet meer dan 20 km) gereden. Heeft nu groot onderhoud gemist, en een 1.0 word best ' afgetrapt' (je moet wel wil je meekomen met het verkeer..)
een 1.4 met 132.000 ik denk ook niet dat die 2 ton haalt zonder grote reparatie. ben 3/4de eigenaar ofzo, dus weet er weinig van, weet alleen dat de koppeling gaar is, aandrijfassen gaar, dus kans groot dat ie wel ' afgetrapt' is... Verder geen idee van onderhoud, alleen gehoord dat de ' laatste keer olie best wel eens heeeel lang geleden kon zijn'
en een 1.4 met 250.000, maar met ander gereviseerd motorblok (die 150.000 kms had gelopen) en dat motorblok heeft na 10.000 kms weer een nieuwe kop gekregen. Alleen de achteras en plaatwerk is nog orgineel van de 2,5 ton.
Met echt perfect onderhoud en gebruik zou een motorblok het oneindige zegmaar moeten halen
Maarja, je gast toch altijd wel eens met koude motor (soms moet je voor veiligheid) er zitten wel eens slechte monteurs aan je auto, of je hebt hem 2de hands en er is bezuinigd op onderhoud, of hij heeft heel lang stilgestaan, of loopt alleen korte stukjes, of word juist altijd topspeed afgetrapt...
Ik heb hier staan, een 1.0 met 80.000 die tja, loopt niet slecht ofzo, maar die gaat ECHT niet over 150.000. Waarom niet? Nou, ding staat zoveel stil en heeft alleeen nog maar korte stukjes (niet meer dan 20 km) gereden. Heeft nu groot onderhoud gemist, en een 1.0 word best ' afgetrapt' (je moet wel wil je meekomen met het verkeer..)
een 1.4 met 132.000 ik denk ook niet dat die 2 ton haalt zonder grote reparatie. ben 3/4de eigenaar ofzo, dus weet er weinig van, weet alleen dat de koppeling gaar is, aandrijfassen gaar, dus kans groot dat ie wel ' afgetrapt' is... Verder geen idee van onderhoud, alleen gehoord dat de ' laatste keer olie best wel eens heeeel lang geleden kon zijn'
en een 1.4 met 250.000, maar met ander gereviseerd motorblok (die 150.000 kms had gelopen) en dat motorblok heeft na 10.000 kms weer een nieuwe kop gekregen. Alleen de achteras en plaatwerk is nog orgineel van de 2,5 ton.
Heb een GT gehad, met 310.000 op de teller.. en ben er nou niet echt lief voor geweest. Hij zwerft nu nog ergens hier rond... zonder probs geloof ik.
Ding liep echt als een speer.
Km standen zeggen ook niet alles... Denk alleen dat iedere motor zowiezo de 2 ton wel moeten kunnen halen. Qua mechanische dingen dan he
Ding liep echt als een speer.
Km standen zeggen ook niet alles... Denk alleen dat iedere motor zowiezo de 2 ton wel moeten kunnen halen. Qua mechanische dingen dan he
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
zo te zien is een 1.1i motor een degelijk motor, en mijn 'exemplaar' is nog redelijk vlot, start (tot nu toe) altijd, alleen olie weet ik nog niet of ze dat drinkt, want heb m nu ongeveer 1,5maanden waarvan 3 weken ( (*&%!(@&%!) stilstaan.
Ik hoop iig het beste natuurlijk
bedankt voor de reacties!
Ik hoop iig het beste natuurlijk
bedankt voor de reacties!
CitrAX injection 1.1 1990