Levensduur 1.1i-motor?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: SunOct07, 2007 1:29:52 PM
Location: Tilburg

Levensduur 1.1i-motor?

Post by olafsonnn »

jaja de titel lijkt verdacht veel op mijn vraag;

Wat is de levensduur (ongeveer) van een 1.1i-motor van een auto uit 02-1990?

KM stand op dit moment is 188.500, is het de moeite om hier in in te investeren? en met investeren bedoel ik de rest van de auto moeite in doen om haar goed te onderhouden, dus niet zozeer de motor onderhoud.

Bedankt alweer, axclub ruless :wink:
CitrAX injection 1.1 1990

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja een gemiddelde AX'er schijnt 2 ton uniek te vinden.. Maar als ie goed onderhouden is en het de draagbalken niet kapot.. kan die nog wel een eind mee.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Re: Levensduur 1.1i-motor?

Post by MrBBQ »

olafsonnn wrote:jaja de titel lijkt verdacht veel op mijn vraag;

Wat is de levensduur (ongeveer) van een 1.1i-motor van een auto uit 02-1990?

KM stand op dit moment is 188.500, is het de moeite om hier in in te investeren? en met investeren bedoel ik de rest van de auto moeite in doen om haar goed te onderhouden, dus niet zozeer de motor onderhoud.

Bedankt alweer, axclub ruless :wink:


Er rijden Auto`s rond die meer als 2 ton op de teller hebben staan!
Goed kijken of je chassis nog hard is en hoe is het motorblok !!!

Gr Mr Dean
Saxo style is sexy style....

Ralph
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 73
Joined: WedDec29, 2004 12:25:02 AM
Location: Emmeloord
Contact:

Post by Ralph »

met fatsoenlijk periodiek onderhoud en normaal rijden kan ie een miljoen aan .. geloof me, ken een bx met 5 ton op de teller een 1.4 en we hadden een bx in onderhoud met nog meer op de teller .... ook een benzine
mijn GT heeft 350000 nu dus maak je geen zorgen

olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: SunOct07, 2007 1:29:52 PM
Location: Tilburg

Post by olafsonnn »

oke dan, mooi zo :P

nou mijn oom had er afgelopen maandag even naar gekeken, ook onder de auto, en hij zei dat er extra draagbalken onder waren gelast, dus dat leek mij alleen maar beter.

hij moet nog wel APK gekeurd worden, maar tot nu toe loopt alles nog goed, behalve mijn contactslot (zelf vervangen) en schakelstangen (moet nog gefixt worden).

maar ik wil zowiezo nog het volgende APK-jaar uitrijden en hopelijk zijn de kosten het waard :wink:

bedankt wederom voor de tips
CitrAX injection 1.1 1990

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Ik heb anders nog wel een 1.0 type 2 motor voor je liggen mag je voor weinig hebben, is compleet en kurkdroog, 128.000km.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

staat van het blokje kan je een beetje achterhalen door het olieverbruik. Slurpt ie olie is een revisie niet verkeerd, verbruikt ie nog helemaal geen olie kan ie nog jaren mee.
(olielekkage niet meegeteld natuurlijk)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

De oude motor van de 106 (1.1) had 250.000 gelopen en was tot de draad toe versleten :oops: .

Verbruikte 1 liter olie op 70 kilometer. (Meer een 2takt dus ;) ).
Image

My Cars <98>.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

tja voor weinig ligt er ook weer een vers blokje in dus alleen naar het blok zou ik niet kijken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Is heel verschillend per motor en vooral per onderhoud.
Met echt perfect onderhoud en gebruik zou een motorblok het oneindige zegmaar moeten halen ;)

Maarja, je gast toch altijd wel eens met koude motor (soms moet je voor veiligheid) er zitten wel eens slechte monteurs aan je auto, of je hebt hem 2de hands en er is bezuinigd op onderhoud, of hij heeft heel lang stilgestaan, of loopt alleen korte stukjes, of word juist altijd topspeed afgetrapt...

Ik heb hier staan, een 1.0 met 80.000 die tja, loopt niet slecht ofzo, maar die gaat ECHT niet over 150.000. Waarom niet? Nou, ding staat zoveel stil en heeft alleeen nog maar korte stukjes (niet meer dan 20 km) gereden. Heeft nu groot onderhoud gemist, en een 1.0 word best ' afgetrapt' (je moet wel wil je meekomen met het verkeer..)

een 1.4 met 132.000 ik denk ook niet dat die 2 ton haalt zonder grote reparatie. ben 3/4de eigenaar ofzo, dus weet er weinig van, weet alleen dat de koppeling gaar is, aandrijfassen gaar, dus kans groot dat ie wel ' afgetrapt' is... Verder geen idee van onderhoud, alleen gehoord dat de ' laatste keer olie best wel eens heeeel lang geleden kon zijn'

en een 1.4 met 250.000, maar met ander gereviseerd motorblok (die 150.000 kms had gelopen) en dat motorblok heeft na 10.000 kms weer een nieuwe kop gekregen. Alleen de achteras en plaatwerk is nog orgineel van de 2,5 ton.

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Heb een GT gehad, met 310.000 op de teller.. en ben er nou niet echt lief voor geweest. Hij zwerft nu nog ergens hier rond... zonder probs geloof ik.
Ding liep echt als een speer.

Km standen zeggen ook niet alles... Denk alleen dat iedere motor zowiezo de 2 ton wel moeten kunnen halen. Qua mechanische dingen dan he ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

mja daar ga ik dan maar voor..

Dan heb ik nog bijna 50.000 voor de boeg.. En daar teken ik zeker wel voor :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

km stand zegt niks.. 248.000km 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

De TU motoren zijn welbewezen motoren, 2ton is niets, als je normaal met de auto omgaat.
Zelfs als je dat niet doet, dan is zelf opknappen makkelijk zelf te doen en niet zo duur, bijna alles kan met ingebouwde motor.
Xantia 1.9D Sensation (Import)

olafsonnn
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 59
Joined: SunOct07, 2007 1:29:52 PM
Location: Tilburg

Post by olafsonnn »

zo te zien is een 1.1i motor een degelijk motor, en mijn 'exemplaar' is nog redelijk vlot, start (tot nu toe) altijd, alleen olie weet ik nog niet of ze dat drinkt, want heb m nu ongeveer 1,5maanden waarvan 3 weken ( (*&%!(@&%!) stilstaan.

Ik hoop iig het beste natuurlijk :lol:

bedankt voor de reacties!
CitrAX injection 1.1 1990

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

Heel veel hoop :wink:
Ik heb flink mishandelde TU motoren gezien, als ik dan naar de verwondingen kijk, kan ik alleen maar zeggen dat het een sterk motortje is :P
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Post Reply