Ik heb een ax 1.0 waar een 1.4 motor van een 309 inmoet gister alle motoren uitgebouwd nu heb ik de volgende problemen??? Mijn ecu in de ax zit onder de motorkap en die van de peugeot 309 onder het daschbord. hoe gaat ik dat nu is koppelen aanelkaar???
en wie heeft een schema van de ronde stekker? wat deze stekker voor pin bezetting heeft. hoop dat iemand snel kan antwoorden moet namelijk vanmiddag weer verder...
als je vanmiddag wil kunnen rijden, kan je gewoon het volledige injectiesysteem van je 1.0 erop hangen, dit kan je dan later ombouwen naar 1.4GT (volgens mij staan er nog wel setjes te koop op het forum..)
ik zou niet gaan ombouwen naar het systeem van de 309! dan is het einde snel zoek..
remcotje wrote:Het moet toch te doen zijn???? ik wil hem helemaal compleet overbouwen dat het gewoon een 1.4 is.......
Gr Remco
Dan zou ik, als ik jou was,
- de bekabeling van een 1.4 AX zoeken, incluus ECU en injectie
en wel van een AX met dezelfde ontsteking als die je nu op je 1.0 hebt
Dan op het blok van de 309 de ontsteking van je 1.0, en de injectie en ECU van de 1.4 AX bouwen, en aansluiten met de 1.4 bekabeling (die past in de stekker)....
En dus voor nu even de bekabeling en ECU en injectie van je 1.0 gebruiken, dat kan je iig rijden
remcotje wrote:Het moet toch te doen zijn???? ik wil hem helemaal compleet overbouwen dat het gewoon een 1.4 is.......
Gr Remco
Dan zou ik, als ik jou was,
- de bekabeling van een 1.4 AX zoeken, incluus ECU en injectie
en wel van een AX met dezelfde ontsteking als die je nu op je 1.0 hebt
Dan op het blok van de 309 de ontsteking van je 1.0, en de injectie en ECU van de 1.4 AX bouwen, en aansluiten met de 1.4 bekabeling (die past in de stekker)....
En dus voor nu even de bekabeling en ECU en injectie van je 1.0 gebruiken, dat kan je iig rijden
Hij heeft geleefd allen dat is op remmenreiniger.... krijgt geen brandstof heb nu de kabelboom van de 1.0 en aangesloten op de 1.4 injectie alles werkt alleen heb nog geen brandstof....
Hoi Remco je moet geweeon de hele draadboom nemen die het dachbord in gaat bij die 309! Hie hang je bij je ax daarna gewoon onder de motorkap!
ivb met wat sensoren die anders zijn!!! anders loop je daarna te kl**ien met slecht starten! als je een ax\zx draadboom neemt!! heb namelijk zelf een halfjaar zitten kl**ien!!
groetjes Chiel
haazzpaazz wrote:Hoi Remco je moet geweeon de hele draadboom nemen die het dachbord in gaat bij die 309! Hie hang je bij je AX daarna gewoon onder de motorkap!
ivb met wat sensoren die anders zijn!!! anders loop je daarna te kl**ien met slecht starten! als je een AX\zx draadboom neemt!! heb namelijk zelf een halfjaar zitten kl**ien!!
groetjes Chiel
Hoi Chiel,
Moet ik dan werkelijk alles uit de 309 halen en welke draden moet ik nog gaan anpassen?? en hoe zit het dan met die ronde stekker van de ax?
moet ik alleen de kabelboom hebben van de ecu in het daschbord kastje???
Waarom zet je niet gewoon zelf ff stroom op de brandstofpomp. Met een acculader ofzo. Achterbank zitting eraf dop eraf, stekker eraf stroom erop en starten. Alssie het dan wel doet...
Dan kun je altijd nog een andere kabel naar de brandstofpomp leggen.
mark dat had ik al geprobeert kreeg wel brandstof tot aan het menghuis maar niet verder na een hoop gerotzooi en relais vervangen weerstand onder de computer vervangen paar klappen op de injector en ja hij loop en nog goed ook..... heb alleen de computer van de 1000cc erachter met de ouwe injectie.... hoeveel zal dit in het vermogen schelen??????
Mensen ik heb een probleem met de injectie van de 1000cc rijd die gwoon k*t!!! stotteren en gek doen gewoon te weinig brandstof denk ik... Ik ga morgen is bij de sloop kijken wat die voor me heeft.
maar waar moet ik nu op letten? als ik van een 1.4 ax alles meeneem werk het dan gewoon??
haazzpaazz wrote:ja is allemaal het zelfde past gewoon....zitten de zelfde stekkers op!!
Dus als ik het goed begrijp hoef ik alleen maar een kabelboompje halen voor een ax 1.4?? en dan kan de ecu van de 309 erachter bespaart me weer geld......:D kan ik gelijk kijken voor leuke velgen:D:D