Ben toe aan andere velgen en nu heb ik een setje gevonden deze zijn 16 inch, daarom heen liggen dunlop sp9000 banden 195 / 40 / 16.
Zou dit een beetje willen passen.
Ik rij nu met 195 / 45 / 15 vrolijk rond en dat geeft geen problemen bij een goed verlaagde auto.
Zijn er eventueel ook aanpassingen nodig? In wielkasten slijpen is geen probleem om die netjes te krijgen. Alleen ben ik bang dat ik me ruitenvloeistoftankje eruit rij...
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Het maakt toch geen moer uit of je nou 15 of 16" velgen monteerd, je afrol moet hetzelfde blijven, je krijgt alleen banden die eigenlijk te laag zijn icm je onderstel, dat krijgt dan echt flink op z'n donder hoor, de banden vangen dan na genoeg geen "klappen" meer op dus dat wordt stuiteren
CitroCin wrote:Het maakt toch geen moer uit of je nou 15 of 16" velgen monteerd, je afrol moet hetzelfde blijven, je krijgt alleen banden die eigenlijk te laag zijn icm je onderstel, dat krijgt dan echt flink op z'n donder hoor, de banden vangen dan na genoeg geen "klappen" meer op dus dat wordt stuiteren
Heb dus op een site ingevuld mijn huidige bandenmaat en de eventueel toekomstige bandenmaat en dat scheelde wel. Die 16 inch zijn toch groter.
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
peter wrote:ik heb m'n ruitensproeiertankje kortgeleden kapotgereden, maar verder qua aanlopen geen problemen
tankje is natuurlijk makkelijk te demonteren,
stuk aftekenen waar die mogelijk op zou kunnen aanlopen, dit eruit zagen, en met een bobbel naar binnen weer repareren met een tuinvijver-reparatieset (gewoon epoxymixje met glasvezel enz om t weer waterdicht te maken).
CitroCin wrote:Het maakt toch geen moer uit of je nou 15 of 16" velgen monteerd, je afrol moet hetzelfde blijven, je krijgt alleen banden die eigenlijk te laag zijn icm je onderstel, dat krijgt dan echt flink op z'n donder hoor, de banden vangen dan na genoeg geen "klappen" meer op dus dat wordt stuiteren
Heb dus op een site ingevuld mijn huidige bandenmaat en de eventueel toekomstige bandenmaat en dat scheelde wel. Die 16 inch zijn toch groter.
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
Rooney wrote:
En het onderstel zal er wel tegen kunnen Stuiteren zal wel meevallen op mijn GT had ik van die keiharde kunstofbussen overal in het onderstel zitten, die Geert Brookman gebruikt voor races
En een schroefsetje zal de keuze opvallen dus die kan daar zeker wel tegen
ik zou eerder bang zijn voor de ophangpunten van de ophanging aan de carresorie. Je kunt een straatauto niet en in geen enkel opzicht vergelijken met een verstevigde doorgelaste carresorie die voor de racerij gebruikt word. Je rammelt na verloop van jaren gewoon de carresorie uit elkaar met die kunststof bussen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.