Kwikfit

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
frankus3
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: SunJul22, 2007 10:52:08 AM
Location: Capelle aan den IJssel
Contact:

Kwikfit

Post by frankus3 »

Weet iemand wat remschijven en -blokken + montage kosten bij Kwikfit?
Beter ??n vogel in de hand, dan geen hand! ;-)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Niets als het goed is. Kan je nl. beter ergens anders laten doen....

Eventueel zelf bestellen en monteren! Voor een onervaren vos is 't 3 uur werk...

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

En een tip van mijn garage: geen schijven van valeo nemen, ze trokken bij hem zovaak krom dat het echt niet allemaal aan de bestuurders kon liggen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Breng je je auto weg voor blokken en dan komt ie terug met een lekke uitlaat ;) hahaha

Maar uhm, zelf doen is als je nog nooit gereedschap hebt vast gehad nog niet altijd makkelijk. Want die borgbout is geheid vastgerot en doorgedraait (kan dat uberhaupt anders?) heb je die boutjes wel los wil ook nog niet altijd zeggen dat de schijf er vrijwillig afkomt, soms is dat zelf met een hamer een flinke opgave. En de blokjes er goed in krijgen is soms nog best frustrerend. Voor de rest is het een peace of cake. ;-) Maar ik zou wel zoiezo voor 'back up' ondersteuning zorgen.

Als je beetje handig bent met gereedschap bent dat lukt het wel, en dan de schijven en blokjes bestellen bij ik dacht auto parts online en dan kost het ook weinig :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:En een tip van mijn garage: geen schijven van valeo nemen, ze trokken bij hem zovaak krom dat het echt niet allemaal aan de bestuurders kon liggen.


Aanvulling op Rio:
Als je Valeo schijven of brembos haalt, hiervan kloppen de onderdelen databases niet helemaal qua maat.
Er zijn op AXen namelijk 3 maten, 238 (1.0/1.1 zoiezo d8 ik), 247 (furio?) en 258 (type 1 GT(?))
Volgens sommige databases bestaat de 247 niet, en bij andere de 238 niet, en bij andere de 258 weer niet :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

frankus3
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 94
Joined: SunJul22, 2007 10:52:08 AM
Location: Capelle aan den IJssel
Contact:

Post by frankus3 »

Dus..........

Welke kan ik het beste halen voor mijn 1.0E type2 met 13"velgen en wat kosten ze??? Schijven, blokken, remvloeistof, ......., .......?
Beter ??n vogel in de hand, dan geen hand! ;-)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

--> http://www.hbase.nl

mocht je het zelf willen doen, neem je oude spullen mee naar je onderdelen dealer voorkomt een hoop gezeik.. :idea:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

frankus3 wrote:Dus..........

Welke kan ik het beste halen voor mijn 1.0E type2 met 13"velgen en wat kosten ze??? Schijven, blokken, remvloeistof, ......., .......?


1.0 heeft 238 mm schijven, gewoon even opletten als je ze beselt wat voor maat erbij staat ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Re: Kwikfit

Post by 2Black »

frankus3 wrote:Weet iemand wat remschijven en -blokken + montage kosten bij Kwikfit?


Ja, dat weten ze bij de KwikFit!
Gewoon offerte vragen.

Anders even op het Citro?n-forum neuzen ofzo, naar een veel Citro?nnen behandelende dokter die geen dealer is. Waarschijnlijk ongeveer even duur maar vaak betere monteurs.

Of i.d.d. zelf doen...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

mijn inziens goed zelf te doen.

tip: koop een slagschroevendraaier (beetje goede a 20 euro) voor de schroefjes van de remschijven, daar heb je ze zo mee los :wink:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

roel
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 21
Joined: TueJun26, 2007 7:54:33 PM
Location: Z'meer

Post by roel »

Remschijven en blokken vervangen is vrij simpel, bij mij bij de bieb hebben ze kluwer autohandboeken en daar staat precies in beschreven wat je moet doen.
Het lastige is, is dat alles muurvast zit. Ik heb het ook geprobeerd, uiteindelijk 1 borgmoertje los gekregen met een slagschroevendraaier.
Maar dan... de pennen die zeg maar de remblokjes vasthouden, die zitten (bij mij dan) ook muurvast. En toen heb ik de poging (verlopig) maar gestaakt.
Dus nu zit ik nog steeds met nieuwe brembo schijven :|

Post Reply