Optrekken en loslaten van gaspedaal.. Probleem??
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Optrekken en loslaten van gaspedaal.. Probleem??
Ik zit met het volgende.
1. Als de auto zeer koud is (zomer of winter maakt niet echt uit). Dan schokt hij zeer veel in de 1e 3 versnellingen. Hij schokt dan heel erg. Daarbij loopt de motor ZEER onregelmatig als ie koud is (varierend tussen de 900 en de 2000!!! toeren..).
Wat is hier aan te doen en hoe moet ik dat gaan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Daniel
1. Als de auto zeer koud is (zomer of winter maakt niet echt uit). Dan schokt hij zeer veel in de 1e 3 versnellingen. Hij schokt dan heel erg. Daarbij loopt de motor ZEER onregelmatig als ie koud is (varierend tussen de 900 en de 2000!!! toeren..).
Wat is hier aan te doen en hoe moet ik dat gaan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.
gr Daniel
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 68
- Joined: MonAug13, 2007 8:35:15 AM
- Location: Boelensloane, Fryslan
In je signature zie ik iets van een injectie.
Als het om die auto gaat zou ik ten eerste eens proberen de ECU te resetten.
Heeft bij mij erg geholpen.
Het hoe en wat vind je hier. <<klik
Als het om die auto gaat zou ik ten eerste eens proberen de ECU te resetten.
Heeft bij mij erg geholpen.
Het hoe en wat vind je hier. <<klik
"Miauw" betekend "woef" in Kats.
De stroom eraf halen reset de ecu grotendeels, maar niet helemaal. Dat is net zoiets als de computer even uit en aandoen als ie het niet meer snapt.
Het diagnosestekkertje 20 sec met een massapunt verbinden trekt de ecu echt leeg.
Vlak boven je ecu zit geloof ik een massapunt.
Deint de verlichting ook wat mee?
Dan misschien de spanningsregelaar.
Het diagnosestekkertje 20 sec met een massapunt verbinden trekt de ecu echt leeg.
Vlak boven je ecu zit geloof ik een massapunt.
Deint de verlichting ook wat mee?
Dan misschien de spanningsregelaar.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Dat maakt de spanningsregelaar wel wat verdacht.
Andere symptonen van een slechte spanningsregelaar zijn achterlichten die meeknipperen met de achterste knippers en dat de bak/motor schokt als ie laag in zijn toeren rijdt (filerijden).
Spanningsregelaar zit in het kapje dat op de dynamo zit waar ook de koolborsteltjes inzitten en kost nog geen 15 eu bij een dynamo-revisiebedrijf.
Andere symptonen van een slechte spanningsregelaar zijn achterlichten die meeknipperen met de achterste knippers en dat de bak/motor schokt als ie laag in zijn toeren rijdt (filerijden).
Spanningsregelaar zit in het kapje dat op de dynamo zit waar ook de koolborsteltjes inzitten en kost nog geen 15 eu bij een dynamo-revisiebedrijf.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Meeknipperen doen axjes heel vaak, en dat wil ook heeel vaak wel eens liggen aan de kabel die van linker naar rechter achterlicht gaat. Deze ligt een betje in een zeer vreemde bocht en word vaak gemeen (perongeluk) afgeklemt..... Overigens is dat ook APK afkeur.Rio97 wrote:Dat maakt de spanningsregelaar wel wat verdacht.
Andere symptonen van een slechte spanningsregelaar zijn achterlichten die meeknipperen met de achterste knippers en dat de bak/motor schokt als ie laag in zijn toeren rijdt (filerijden).
Spanningsregelaar zit in het kapje dat op de dynamo zit waar ook de koolborsteltjes inzitten en kost nog geen 15 eu bij een dynamo-revisiebedrijf.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mischien dat het dom klinkt maar wynns injector cleaner erin gooien. kost een tientje en mijn auto had ook een problem met schoken en dat is nu bijna weg en ik heb aleen (30km gereden). Als de tank helemaal leeg is ben ik hopeful dat ie niet meer stotert. het is het proberen waard als het ecu reset niet werkt.