Eerst voor al. Speling wat verkeerde aandrijfassen bleken te zijn. Toen de stuurkloenk wat de schokbreker doppen bleken te zijn. En de remknak die weer veroorzaakt werd door de zuigers die tegen de blokken aan tikte.
Om positief te blijven. Voor zijn alle problemen opgelost.
Afgelopen zaterdag aan de achteras begonnen. Er waren 3 onzekere factoren.
1: Zouden remleidingen van de AX 1.1i op de 106 rallye as passen.
Antwoord JA dat past.
2: Zouden de handremkabels van een AX 1.1i op een 106 rallye passen.
Antwoord NEE. Maar heel simpel op te lossen. Afstandbus van je trommel aframmen en op de 106 trommel vastlassen. Dus. JA dat past met een kleine aanpassing.
3: Zouden mijn 195/45/15 banden met 7J achter passen?
Antwoord NEE. Dat past voor geen meter en gaat niet passen ook.
Na 7 uur met zijn 2 beunen. (Torsieassen zaten muurvast voor het verlagen). Alles op zijn plek!!! Helemaal blij. Auto laten zakken met achter 2 witte rallye steelies met winterbanden...
Wat blijkt. Rechterachterwiel staat boven meer naar binnen dan onder.
@#$@!#. Flink staan tieren.
Gisteravond de achterwiellagers vernieuwd om dat uit te sluiten. Kon het bijna niet zijn want dan zou je speling moeten hebben. Maar toch vervangen. Probleem niet opgelost. Wiel blijft scheef staan. Je ziet het al als het wiel eraf is. Trommel staat ook ietwat scheef.
Oftewel achteraskrom. Nee niet de hele achteras. As zelf is recht. Maar de draagarm is krom. (getordeerd) Net alsof er een auto van de zijkant opgeklapt is en het wiel boven iets naar binnen heeft gedrukt.
Met rechtuit rijden merk ik niks btw. Maar als ik bochtjes ga slingeren slingert de achterkant zowat even hard terug.

Nu wilde ik het vanavond dus anders oplossen door de draagarm van de AX as af te schroeven. En die op de 106 as te monteren. Ankerplaat kun je wel overzetten. En dat uitstekende as puntje ook wel. Maar wat blijkt nou! Mijn AX as heeft geen stabistang! Zit wel een dop in die ik er nog niet uit heb gekregen. Maar dat bout gat mist waar je hem in vast moet zetten.
Iemand nog ideeen?