AX GTcarb.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Locked
Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

AX GTcarb.

Post by Fieten.s »

hallo,

ik vroeg mij af in welke peugeots ook een GTcarb blok zit en of deze carburateurs ook over te zetten zijn op mij GTinjectie blok.

nou hoorde ik laatst dat deze blokjes ook in een zouden moeten 205Xs zitten,
maar in de eerste type's 205Xs zit het oude Visa GT blok (zeg maar het oude BX14 te blok zonder hydroliekpomp en met dubbele carburateurs)
en in het laatste type 205Xs zit weer het GTinjectie blok

weet iemand misschien of het een tussentype 205Xs is met het GTcarb blok??
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

de 205XS is idd met carburateur geleverd!
die carb was hetzelfde als van de ax..

verder zijn er niet zo heel veel met deze motor

die van de Visa is anders!
Image

Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Post by Fieten.s »

ja ik weet dat de visa motor anders is, dat is het oude BX 14 te blok die bijna horizontaal in de auto zit

maar weet iemand ook welke bouwjaren er 205 Xs 'sen zijn geweest met AX GTcarb blokken??
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

volgens mij 88/89
Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Het gaat dan eventueel om de K2B motorvariant, maar het hangt helemaal van het afstelboekje af dat je hanteert....
Uit een boekje heb ik begrepen dat er ook een Peugeot 205 1.4 GT heeft bestaan, en daar zat 100% identiek de motor uit (in ieder geval onze) AX GT carburateur in.

Vond dat een beetje vreemd, dat met de motorcodes.
Het afstel boekje bij Renard gaf de K2A in de AX GT, en bij doorbladeren zag ik dus de K2B bij de Peugeot 1.4GT, terwijl er in onze AX dus echt een K2B ligt.
Maar dat soort dingen werden soms wel per maand verschillend uitgewisseld.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

als je die in Bergen (Belgie) komt halen heb ik een half gestript GT carb te geven. Motor is ok, maar de riemen moeten vervangen worden door te lang stil te staan... De wagen zelf komt uit Parijs en is dus vol blutsen, roest enz...

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

Ik heb ooit een Blokje uit een 205 GT gekocht.. En dat was dus een K2A.
Zo 1 met een Solex 32/34 Z2 carburateur.. Geinig blokje..

Jeroen

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: AX GTcarb.

Post by Browny »

Fieten.s wrote: ik vroeg mij af in welke peugeots ook een GTcarb blok zit en of deze carburateurs ook over te zetten zijn op mij GTinjectie blok.
Om dit topic even leven in te blazen ben ik wel benieuwd naar het antwoord hierop, dat het kan weet ik, maar wat moet er allemaal gebeuren? (carbje heb ik liggen) Ik ben die injectie helemaal zat. :lol:
Naast het plaatsen van een kabeltje voor de choke.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

was ik maar een techneut....

lijkt me dat je met het monteren van een AX GT carburateur/205 1.4 GT carburateur en het bijbehorende inlaatspruitstuk ?n eventueel het ontstekingshuis een heel eind bent....

Maar dan heb je natuurlijk nog steeds het katalysator gebeuren waar je vanaf moet....
feit is wel dat je met een terugbouw naar carb - wanneer mogelijk - ook weer op het oorspronkelijke aantal pk's van 85 uit moet zien te komen.
En als je daar dan Brockje's nokkenas (die heb jij toch?) in stopt..., en een K&N RC-9150 filter op de carburateur.... en je ontsteking een graadje of 13-14 te vroeg (want anders krijg je'm met snelle nokkenas niet aan de gang) .... zit je zomaar op 95/100 pk-tjes.. :lol:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Locked