Voor mijn ethanol project ben ik een ax 1.1 s6 aan het ombouwen. Hij liep niet echt lekker en ik heb nu die carb helemaal uit elkaar gehaald.
Ik heb 4 vraagjes
1) kun je een grotere carb erop zetten zonder je inlaatspruitstuk te vervangen?
2) weet iemand of je de oude carb "rijker" kan laten lopen door de gaatjes in de spuitstaafjes te vergroten?
3) op de carb bevindt zich een electrice ontsluiter, zie foto
weet iemand waar deze precies voor dient?
4) achter op de carb zit een soort vacuum vertrager, lijkt op een gasklepvertrager.
weet iemand waar deze voor dient?
dat was het dan zo'n beetje
groeten
Jorrit
ps. ik heb een solex carburateur.
Carburateur vraag
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Carburateur vraag
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
1) eigenlijk niet
2) ja dat kan, er zit een mengselstelschroef op.. ergens een schroefje met een acentrische gleuf.. kan zo snel ff niet vinden
3) deze solenoid is door contact geschakelt, als je contact uitzet gaat deze 'dicht', bij stationairtoerental valt de auto dan uit omdat hij geen benzine meer krijgt
4) zorgt ervoor dat de auto wat vloeiender afremt en dus nog wat gasgeeft/benzine inspuit als je gas loslaat.. waardoor de auto niet gaat hikken en stoteren
2) ja dat kan, er zit een mengselstelschroef op.. ergens een schroefje met een acentrische gleuf.. kan zo snel ff niet vinden
3) deze solenoid is door contact geschakelt, als je contact uitzet gaat deze 'dicht', bij stationairtoerental valt de auto dan uit omdat hij geen benzine meer krijgt
4) zorgt ervoor dat de auto wat vloeiender afremt en dus nog wat gasgeeft/benzine inspuit als je gas loslaat.. waardoor de auto niet gaat hikken en stoteren
Ik heb eigenlijk n?g een vraag: die lange slang die onderaan je carb zit (dus onder de gasklepvertrager),waar zit die op aangesloten?
Ik heb na ombouw van het eerste type carb (zonder gasklepvertrager) waar dit slangetje niet op zit naar dit type carb dus een slang over...
Heb hem afgeplugd,want anders zoog de motor valse lucht aan -> arm -> heet!
Ik heb na ombouw van het eerste type carb (zonder gasklepvertrager) waar dit slangetje niet op zit naar dit type carb dus een slang over...
Heb hem afgeplugd,want anders zoog de motor valse lucht aan -> arm -> heet!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
dvdoornik wrote:slang is voor je vacuumvervroeger, heb je niet per-se nodig, versterkt het effect van je gasklepvertrager
Dat klopt niet, de gasklepvertrager is ervoor om de motor op een fatsoenlijke manier terug naar zijn stationairtoerental te brengen (op het moment van gas loslaten). De vacuumvervroeging is ervoor om het onstekingsmoment te vervroegen. Naarmate het vacuum bij de inlaat toeneemt, wordt de onsteking vervroegd. Is wel handig als je dat werkens erop hebt zitten
Verder
reactie op antwoord van vraag 2) Ik kan geen mengselschroef vinden, maar ik heb het over de sproeierstaafjes (2 kleine in de vlotterkamer en 1 grote in de zuigbuis). Deze schroef je eruit en dan heb je die staafjes in je hand. Ik heb al gekeken, maar dat is wel lastig als je dat wat groter moet boren, zou je die niet kunnen vervangen voor andere?
reactie op antwoord van vraag 3) jah, dat dacht ik al, maar ik krijg geen goed beeld van, welke brandstofstroom hij onderbreekt.
reactie op antwoord van vraag 4) Daar is de gasklepvertrager toch al voor? bovendien werkte die bij mij sowieso niet en ik had geen last van gehik e.d. Deze vertrager was, in mijn auto, nergens op aangesloten, en is kapot. Hij kon origineel nooit verbonden zijn met een gasklep of iets dergelijks, hij lag wel in de buurt van de choke, misschien dat ie daar oorspronkelijk een functie had.
Jorrit
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs