Snap het ff niet... probleem na vervangen koppaking
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Snap het ff niet... probleem na vervangen koppaking
Hallo sleutelaars,
Nadat mijn ax GT inj. stopte met probleemloos te rijden...(lekke koppakking, moter werd erg warm, smurrie in koelwater) heb ik besloten om de koppakking te gaan vervangen.
Natuurlijk hier grotendeels gelezen hoe te handelen en de benodigde spullen aangeschaft.
Dacht omdat ik toch bezig ben, ook maar gelijk de distributieriem en spanrol, waterpomp, v-snaar en thermostaat.
Na een lange middag sleutelen zat het blok weer in elkaar en was het tijd om de boel te starten....
Wat helaas dus niet gebeurde. De startmoter draaide de boel rond maar daar bleef het ook bij.
Vonk gecontroleerd, vonken doet ie...
Volgende dag tot de ontdekking gekomen dat er benzine het carter in verdwijnt! en niet te weinig ook...
Hoe is dit nou mogelijk?
Kop is er nu weer af... geen kapotte zuiger te zien.
Is een scheve klep met het blote oog waarneembaar? (Ik heb namelijk 2 timing gaten in het vliegwiel ontdekt...waarbij de nokkenas(-timinggat) 180 graden bij verschilt. Heb beide timing momenten geprobeerd in een poging de boel aan de praat te krijgen.)
Wie weet waar het aan kan liggen??
Nadat mijn ax GT inj. stopte met probleemloos te rijden...(lekke koppakking, moter werd erg warm, smurrie in koelwater) heb ik besloten om de koppakking te gaan vervangen.
Natuurlijk hier grotendeels gelezen hoe te handelen en de benodigde spullen aangeschaft.
Dacht omdat ik toch bezig ben, ook maar gelijk de distributieriem en spanrol, waterpomp, v-snaar en thermostaat.
Na een lange middag sleutelen zat het blok weer in elkaar en was het tijd om de boel te starten....
Wat helaas dus niet gebeurde. De startmoter draaide de boel rond maar daar bleef het ook bij.
Vonk gecontroleerd, vonken doet ie...
Volgende dag tot de ontdekking gekomen dat er benzine het carter in verdwijnt! en niet te weinig ook...
Hoe is dit nou mogelijk?
Kop is er nu weer af... geen kapotte zuiger te zien.
Is een scheve klep met het blote oog waarneembaar? (Ik heb namelijk 2 timing gaten in het vliegwiel ontdekt...waarbij de nokkenas(-timinggat) 180 graden bij verschilt. Heb beide timing momenten geprobeerd in een poging de boel aan de praat te krijgen.)
Wie weet waar het aan kan liggen??
Last edited by chromexxx on TueNov28, 2006 3:49:07 PM, edited 1 time in total.
Benzine het carter in Heb je alle slangen wel goed aangesloten? Anders is er geen andere manier dan extreem lekke zuigerveren. maar dan zou die wel starten en gigantische blauwe wolken uitstoten.
Timinggaten maakt niet uit welke je gebruikt
Timinggaten maakt niet uit welke je gebruikt
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nou, weet zeker dat de benzine leidingen goed zitten.
(contact aan..uit welke slang spuit er benzine uit...)
Dus daarom de kop er maar weer af gehaald.
Geen gebroken zuiger gelukkig....waar ik eigenlijk aan dacht.
Heb de cylinderkop aan een bevriende garagist laten zien maar die kon niks vreemds zien... hij zou gewoon moeten starten. heb em immers rijdend daar geparkeerd.
Advies was om toch te kijken naar de vonk....en de timing ervan.
De onverbrande benzine kan nl geen kant op en belandt dus in het carter na flink de startmoter te laten rond draaien. (>3x de accu leeg gestart)
Dus hopelijk is het iets simpels want ik word nu wel een beetje gek van het op de stoep sleutelen..
(contact aan..uit welke slang spuit er benzine uit...)
Dus daarom de kop er maar weer af gehaald.
Geen gebroken zuiger gelukkig....waar ik eigenlijk aan dacht.
Heb de cylinderkop aan een bevriende garagist laten zien maar die kon niks vreemds zien... hij zou gewoon moeten starten. heb em immers rijdend daar geparkeerd.
Advies was om toch te kijken naar de vonk....en de timing ervan.
De onverbrande benzine kan nl geen kant op en belandt dus in het carter na flink de startmoter te laten rond draaien. (>3x de accu leeg gestart)
Dus hopelijk is het iets simpels want ik word nu wel een beetje gek van het op de stoep sleutelen..
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nou, ik heb eindelijk een belletje gekregen van de garage....heb em maar fff gesleept.
En wat blijkt: de injector was kapot!
Liep gewoon vanuit de tank de verbrandings kamers in...naar het carter.
Ze moesten zelf ook ff achter het oor krabben...
Grrr...daar denk je toch niet aan als je de koppakking vervangen hebt???
Nu nog maar ff de auto uitgebreid testen, want het vertrouwen moet natuurlijk wel weer terug gewonnen worden...
Bedankt voor het meedenken allen en alvast
"Marry aXmas & Happy new year!"
En wat blijkt: de injector was kapot!
Liep gewoon vanuit de tank de verbrandings kamers in...naar het carter.
Ze moesten zelf ook ff achter het oor krabben...
Grrr...daar denk je toch niet aan als je de koppakking vervangen hebt???
Nu nog maar ff de auto uitgebreid testen, want het vertrouwen moet natuurlijk wel weer terug gewonnen worden...
Bedankt voor het meedenken allen en alvast
"Marry aXmas & Happy new year!"
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM