Tis een simpele vraag en ik denk dat velen het wel zullen kennen: een trillende snelheidsmeter. Je weet nooit echt precies hoe hard je gaat. Ene miliseconde is et 52, andere miliseconde is et 48
En neeh, we rijden nie off-road
Waar ligt et aan dat ie gaat trillen? En is daar wat aan te doen?
Dat zou ik in eerste instantie ook denken, maar mijn huidige en vorige AX hebben daar geen last van, maar de AX van me neven had er wel last van. Evenals een andere AX waar ik ook wel es in gereden heb
Is notabene een GTI... Zou toch denken dat dat dan wel goed spul moet zijn?
Mijn mazda had er ook flink last van het parkinson snelheidsmeter verhaal, op een dag werd het zelfs zo erg dat ie constand van 20 naar 140 heen en weer sloeg met alle rammels van dien. ik heb dit toen opgelost door de tellerbak er uit te halen en een beetje smeerolie in de bakabeling te spuiten.
En voila, geen gerammel meer
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.
Bij de AX werkt het overbrengen van de snelheid vanuit de bak naar de klok mechanisch. In je bak wordt je kilometertellerkabel aan het draaien gebracht... deze gaat door je schutbord en achter in je klok. De kilometertellerkabel bestaat uit twee delen, er zit een koppeling voor je schutbord(onder de motorkap).
De koppelingen bij bak/tussenkoppeling/klok zijn van PLASTIC! en dit slijt door de jaren. Daardoor gaat de teller zwabberen.
Oplossing hiervoor is een nieuwe kilometertellerkabel, beide delen(je weet nooit welke versleten is).
Dan staat je wijzertje weer mooi strak de kilometers aan te geven
RichardRR wrote:Bij de AX werkt het overbrengen van de snelheid vanuit de bak naar de klok mechanisch. In je bak wordt je kilometertellerkabel aan het draaien gebracht... deze gaat door je schutbord en achter in je klok. De kilometertellerkabel bestaat uit twee delen, er zit een koppeling voor je schutbord(onder de motorkap).
De koppelingen bij bak/tussenkoppeling/klok zijn van PLASTIC! en dit slijt door de jaren. Daardoor gaat de teller zwabberen.
Oplossing hiervoor is een nieuwe kilometertellerkabel, beide delen(je weet nooit welke versleten is).
Dan staat je wijzertje weer mooi strak de kilometers aan te geven
Kosten +/- 45 euro
Kijk, daar hebben we wat aan
Maar is dat ? 45 bij de dealer als je et laat doen, of is et kabeltje zelf ? 45?
Om zo onduidelijkheden te voorkomen
Overigens is het helemaal niet altijd zo dat die snelheidsmeterkabel uit 2 stukken bestaat! Bij zowel mijn vorige Volcane (sept. '94) als m'n huidige (feb. '95) is het een kabel uit 1 stuk.
En idd, bij m'n huidige AX zwabbert 'ie ook een beetje.
MA-TE-LOOS iRRi!!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!