Rem probleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Rem probleem
Beste ax-ers,
ik heb dan wel geen ax meer maar misschien weet iemand hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Heb deze avond de remmen op mijn saxo voor vervangen (nieuwe sportschijven en sportblokken). Alles zit er perfect op alleen heb ik nu totaal geen remdruk meer! Ik d8 dat het na een paar 100 meter wel goed zou komen (blokken moeten zich misschien even zetten?) maar dit is niet het geval!
Ik heb op een lege weg even geprobeerd te remmen. Het enige wat ik hoor als ik echt me pedaal tot achterin trap is dat me achterwielen blokkeren (zijn ook schijven). Me remvloeistof daalt niet, hij lekt niet; rara wat kan dit zijn?
ik heb dan wel geen ax meer maar misschien weet iemand hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Heb deze avond de remmen op mijn saxo voor vervangen (nieuwe sportschijven en sportblokken). Alles zit er perfect op alleen heb ik nu totaal geen remdruk meer! Ik d8 dat het na een paar 100 meter wel goed zou komen (blokken moeten zich misschien even zetten?) maar dit is niet het geval!
Ik heb op een lege weg even geprobeerd te remmen. Het enige wat ik hoor als ik echt me pedaal tot achterin trap is dat me achterwielen blokkeren (zijn ook schijven). Me remvloeistof daalt niet, hij lekt niet; rara wat kan dit zijn?
Sander wrote:Ik zou de boel even ontluchten. Heb je de boel wel meteen een beetje gangbaar gemaakt.
Denk je dat ontluchten zoveel gaat schelen? De boel was allemaal nog gangbaar en hij remde voor deze wissel ook als de beste (was alleen op de schijven afgekeurd die te dun waren). Heb er nu gelijk geventileerde schijven + bijpassende blokken op gemonteerd.
Beetje moeilijk probleem. Als er daadwerkelijk een boel lucht inzit dan merk je het zeker op die manier. Ow wacht nieuwe schijven moet je wel schoonmaken want die zijn ingeolied tegen de roest. Misschien eerst even de boel ontvetten met remmenreiniger
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Beetje moeilijk probleem. Als er daadwerkelijk een boel lucht inzit dan merk je het zeker op die manier. Ow wacht nieuwe schijven moet je wel schoonmaken want die zijn ingeolied tegen de roest. Misschien eerst even de boel ontvetten met remmenreiniger
Stel de schijven zijn inderdaad ingeolied, dan zou ik toch wel remdruk moet hebben?
Die fout heb ik ook gemaakt..... Geen remreiniger over mijn schijven heengespoten bij het vervangen... K*t zooi... De olie trekt dan in je blokken en vervolgens remt ie niet meer. En zijn je blokken naar de kl*te.
Alleen waren die nieuwe schijven van mij (Brembo gegroeft) wel geroest toen ik ze erop hing.
Waren jou schijven mooi glimmend? Die nieuwe? Zo ja heb je je blokken verkloot.
Alleen waren die nieuwe schijven van mij (Brembo gegroeft) wel geroest toen ik ze erop hing.
Waren jou schijven mooi glimmend? Die nieuwe? Zo ja heb je je blokken verkloot.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik heb dit probleem ook in lichtere mate gehad.
Remschijve en blokken eraf gehad, dezelfde er weer opgezet, en daarna remde 'ie een stuk slechter.
Het probleem is na +/- 100km vanzelf weg gegaan.
Toen ik mijn remschijven en blokken vervangen heb heeft zich dit ook weer voorgedaan en het is ook weer verdwenen.
Ik heb de schijven wel nooit schoongemaakt, dacht dat dat laagje er gewoon af moest slijten.
Remschijve en blokken eraf gehad, dezelfde er weer opgezet, en daarna remde 'ie een stuk slechter.
Het probleem is na +/- 100km vanzelf weg gegaan.
Toen ik mijn remschijven en blokken vervangen heb heeft zich dit ook weer voorgedaan en het is ook weer verdwenen.
Ik heb de schijven wel nooit schoongemaakt, dacht dat dat laagje er gewoon af moest slijten.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Vandaag alles losgehaald en weer opnieuw gemonteerd. Hij remt nu wel voor alleen nog niet echt keihard. Gelukkig heb ik schijven rondom dus remt hij nu al als een bezetene alleen mis ik gewoon voor nog een beetje rempower.
Het laagje wat op die schijven zit heb ik idd niet afgehaald dus zal nu wel in de blokken zitten. Ik dacht ook altijd dat dat er af moest slijten.
Na een paar keer van 100 km/h naar 0 km/h geremd te hebben, kwam er in het begin wel rook van me schijven/blokken en rook het naar (verbrande) olie dus zal het laagje er waarschijnlijk nog goed opzitten.
Over een weekje (800 km verder) zal ik berichten hoe de staat van de remmen dan is .
Het laagje wat op die schijven zit heb ik idd niet afgehaald dus zal nu wel in de blokken zitten. Ik dacht ook altijd dat dat er af moest slijten.
Na een paar keer van 100 km/h naar 0 km/h geremd te hebben, kwam er in het begin wel rook van me schijven/blokken en rook het naar (verbrande) olie dus zal het laagje er waarschijnlijk nog goed opzitten.
Over een weekje (800 km verder) zal ik berichten hoe de staat van de remmen dan is .
Ben 86 wrote:Vandaag alles losgehaald en weer opnieuw gemonteerd. Hij remt nu wel voor alleen nog niet echt keihard. Gelukkig heb ik schijven rondom dus remt hij nu al als een bezetene alleen mis ik gewoon voor nog een beetje rempower.
Het laagje wat op die schijven zit heb ik idd niet afgehaald dus zal nu wel in de blokken zitten. Ik dacht ook altijd dat dat er af moest slijten.
Na een paar keer van 100 km/h naar 0 km/h geremd te hebben, kwam er in het begin wel rook van me schijven/blokken en rook het naar (verbrande) olie dus zal het laagje er waarschijnlijk nog goed opzitten.
Over een weekje (800 km verder) zal ik berichten hoe de staat van de remmen dan is .
Olie schijnt je hele blokken door te trekken. Kijk het ff aan ja... Ik heb horen zeggen dat je blokken gewoon niet de optimale werking meer terug krijgen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Rooney wrote:Alle Saxo's hebben achter toch trommels
? De 16V Vts heeft sowieso rondom schijven.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Rooney wrote:Alle Saxo's hebben achter toch trommels
? De 16V Vts heeft sowieso rondom schijven.
Ik zal geen namen noemen maar er was een bepaald iemand die op de krimpen meeting beweerde dat er op alle saxo's trommels achter zitten en toen er een weddeschap in de maak was voor een paar kratten bier durfde die niet meer
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Rooney wrote:Mark wrote:Rooney wrote:Alle Saxo's hebben achter toch trommels
? De 16V Vts heeft sowieso rondom schijven.
Ik zal geen namen noemen maar er was een bepaald iemand die op de krimpen meeting beweerde dat er op alle saxo's trommels achter zitten en toen er een weddeschap in de maak was voor een paar kratten bier durfde die niet meer
Inderdaad; het MIETJE
Mark wrote:Ben 86 wrote:Vandaag alles losgehaald en weer opnieuw gemonteerd. Hij remt nu wel voor alleen nog niet echt keihard. Gelukkig heb ik schijven rondom dus remt hij nu al als een bezetene alleen mis ik gewoon voor nog een beetje rempower.
Het laagje wat op die schijven zit heb ik idd niet afgehaald dus zal nu wel in de blokken zitten. Ik dacht ook altijd dat dat er af moest slijten.
Na een paar keer van 100 km/h naar 0 km/h geremd te hebben, kwam er in het begin wel rook van me schijven/blokken en rook het naar (verbrande) olie dus zal het laagje er waarschijnlijk nog goed opzitten.
Over een weekje (800 km verder) zal ik berichten hoe de staat van de remmen dan is .
Olie schijnt je hele blokken door te trekken. Kijk het ff aan ja... Ik heb horen zeggen dat je blokken gewoon niet de optimale werking meer terug krijgen.
het 'laagje' wat op de schijven zit is een soort was, vergelijkbaar met blanke tectyl, het is beter om het even te verwijderen, maar het gaat vanzelf ook wel weg.
sommige auto's hebben in het begin na de remblok wissel een vaag gevoel in het rempedaal, het wil wel eens helpen om een eindje te rijden met de voet op de rem, om even de blokken in te 'rubben'.
dus ik denk dat de remwerking vanzelf terug komt.....
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
Remschijven, en zeker sport remschijven moet je rustig inremmen he!
Niet gelijk een paar keer van 100 naar 0 remmen en dan zo hard als je kan.
Daardoor kunnen je remblokken "verglazen" en wordt de remwerking veel minder. Ook kunnen je remschijven door te snelle temperatuurstijging kromtrekken.
Niet gelijk een paar keer van 100 naar 0 remmen en dan zo hard als je kan.
Daardoor kunnen je remblokken "verglazen" en wordt de remwerking veel minder. Ook kunnen je remschijven door te snelle temperatuurstijging kromtrekken.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
TwoTone wrote:Daardoor kunnen je remblokken "verglazen" en wordt de remwerking veel minder. Ook kunnen je remschijven door te snelle temperatuurstijging kromtrekken.
Het verglazen van blokken komt juist door het nooit op temperatuur komen van de remblokken en kromtrekken komt meestal door het voetje op de rem houden bij de verkeerslichten als je net een stoppie hebt gemaakt van 200 naar 0 in 10 sec..
Het 'inremmen' van de blokken dient wel met enig beleid uitgevoerd te worden, anders krijg je last van 'remfading',
ook kun je je remvloeistof wel aan de kook krijgen( dampbelvorming = lucht = geen remmen) daarom is het zo belangrijk om tweejaarlijks de remvloeistof te verversen (bij mijn motorfiets scheelt dit laatste ook in remwerking)
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
Remfading
To fade betekent afnemen of verwelken. Dat wil zeggen dat bij remfading de wrijvingsco?ffici?nt onder bepaalde omstandigheden afneemt. Veelal gebeurt dat bij snel gereden bochtige afdalingen. Bij dergelijke ritten lopen de remtemperaturen hoog op. Wanneer deze temperaturen te hoog oplopen kan er plotseling een chemische verandering in en een gedeeltelijke verglazing van het voeringmateriaal optreden. Verglazing wil zeggen dat vluchtige bestanddelen uit de onderlaag van de voering op het oppervlak van de voering zijn neergeslagen. De wrijvingsco?ffici?nt daalt dan sterk. In dat geval spreekt men van "fading" en is er verlies aan remkracht. Een verdere verhoging van de pedaalkracht om het verlies aan remkracht te compenseren gaat dan niet meer of slechts gedeeltelijk gepaard met een verhoging van de remkracht.
Het is dus zaak hoge rem temperaturen te voorkomen.
Remfading heeft nix te maken met niet op temeratuur komen van de remblokken.
To fade betekent afnemen of verwelken. Dat wil zeggen dat bij remfading de wrijvingsco?ffici?nt onder bepaalde omstandigheden afneemt. Veelal gebeurt dat bij snel gereden bochtige afdalingen. Bij dergelijke ritten lopen de remtemperaturen hoog op. Wanneer deze temperaturen te hoog oplopen kan er plotseling een chemische verandering in en een gedeeltelijke verglazing van het voeringmateriaal optreden. Verglazing wil zeggen dat vluchtige bestanddelen uit de onderlaag van de voering op het oppervlak van de voering zijn neergeslagen. De wrijvingsco?ffici?nt daalt dan sterk. In dat geval spreekt men van "fading" en is er verlies aan remkracht. Een verdere verhoging van de pedaalkracht om het verlies aan remkracht te compenseren gaat dan niet meer of slechts gedeeltelijk gepaard met een verhoging van de remkracht.
Het is dus zaak hoge rem temperaturen te voorkomen.
Remfading heeft nix te maken met niet op temeratuur komen van de remblokken.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
TwoTone wrote:
Het is dus zaak hoge rem temperaturen te voorkomen.
Remfading heeft nix te maken met niet op temeratuur komen van de remblokken.
Dat zeg ik ! als de remmen nooit op temperatuur komen, verglaasd de boel, als het te heet word, heb je een knetterhard pedaal en weinig remwerking ( bv met je bx met 180 een zwitserse pas afdendenderen en de bocht een beetje te laat zien )
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"