storing in de v-bak?????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
first
AX liefhebber
AX liefhebber

storing in de v-bak?????

Post by first »

hallo luitjes,

vandaag was ik mijn auto aan het poetsen. Nadat ik klaar was wilde ik hem achterwaarts weg rijden. Echter toen ik over dwars over de weg stond bleef hij ineens staan. Ik kon hem in zijn achteruit zetten of in een andere versnelling, koppeling op laten komen en gas geven zoveel ik wilde. De koppige ax bleef staan. Motor liep en tijdens gas geven maakte hij meer toeren. Maar hij bleef staan. Op het moment dat ik hem wilde duwen werkte alles ineens wel weer. Wel is me opgevallen dat de bak een metaal achtig "ting"geluid maakt als ik hem in of uit zijn achteruit zet.

Verder lijkt er niks los te zitten of iets.

iemand een idee ?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Voelde het wel alsof je em in de versnelling kon zetten??
Anders gewoon weer ff proberen, stukje rijden(niet te ver he) en alles uitproberen, ik zou wel even aan alle stangetjes trekken om te voelen of ze echt wel goed zitten.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

ja, ik kon hem wel gewoon in de versnelling zetten. alleen achteruit krijgt hij dat metaal geluid. Kan het ook in de koppeling zitten?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

Ja bij niet volledig ontkoppelen krijg je het "tanden poetsen" geluid (tandwiel tanden klinken anders dan je eigen tanden).

Als het alleen bij achteruit speelt, zou ik me er niet druk om maken....

je kan je koppeling wat afstellen door de spanning wat losser te stellen.

Kabel vind je schuin onder de accu, liefst bij koude motor (koelslangen worden heet) gereedschap is sleutel 10 en 13 en eventueel n waterpomptang om de kabel niet mee te laten draaien.

Om wat ruimte te scheppen haal ik graag de accu en de inlaat toeter weg...

suc6

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Edwin »

first wrote:ja, ik kon hem wel gewoon in de versnelling zetten. alleen achteruit krijgt hij dat metaal geluid. Kan het ook in de koppeling zitten?

En heb je dat ook als je hem eerst in z'n 1 zet, dan even heel licht de koppeling stukje laten opkomen (zonder extra gas enzo) totdat je net voelt dat ie pakt, koppeling weer intrappen en daarna gelijk in z'n achteruit zetten?
Image

Post Reply