Sander wrote:Als jij met een losse veerpoot aan komt dan vallen de kosten wel mee. Mochten die nieuwe poten gaar zijn kan je altijd veren+dempers omzetten. Wiellagers kan je btw ook met een bankschroef persen.
Ik moet allemaal ff kijken. Heb ook nog verlagingsveren liggen, dus die kunnen er dan meteen onder.
en met verlagingsveren moet je toch ook uitlijnen, kan je het gelijk in 1 keer doen. Was net bij de dealer en die zei ook dat je gewoon ff kan navragen of ze het opnieuw kunnen tappen, goedkoopste oplossing en als het bedrijf zegt het niet te kunnen fixen kan je altijd nog achter die voorpoten aan.
master-arnie wrote:Zojuist de dealer gebeld. Kunnen waarschijnlijk gewoon nog opgetapt worden of van die busjes in gedraaid worden zoals Geert zegt.
Jammer dat ik zo'n Hysterische pa heb. Die is dan monteur geweest en begint mij gelijk bang te maken met vele honderden euro's...
ach, dan is het nu weer een leuke meevaller.
Nou ja een meevaller is het nooit Ik zou dit ook voor tijdelijk doen hoor. Ik koop sowieso die 2 voorpoten, maar omdat dat nog 2 weken duurt los ik het ff zo op.
vanavond met Paps een blik op de naafjes geworpen. het lijkt erop dat de schroefdraad nog intakt is. Alleen is de draad van de bouten in de schroefdraad blijven steken.... Bouten dus duidelijk te kort en het heeft dus lopen vreten.
Overgens is de boutmaat niet M14x1.5 want dat las ik hier ergens, maar M12x1 een erg fijne draad dus waar we zo ff geen tapje voor hadden liggen. Hoop dat de garage hem nog wel heeft, die bellen daar morgen over terug.
mijn mr2 heeft wielbouten welke zelf in de naaf zitten, breekt er een af (wat al gebeurd is) dan is het een kwestie van de oude bout eruit en een nieuwe erin.
bij een ax breekt deze altijd in de naaf af en dat is wel zo vervelend.