cold air intake VS carbu vraagje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
cold air intake VS carbu vraagje
ik rij met een AX GT carb. En er wordt dus hete lucht van aan men uitlaatcollector aangezogen naar men lucht filter. Waarom??? want hete lucht comprimeerd toch minder gemakkelijk??? en een cold air intake plaatsen heeft wss weinig zin want de citroen ingenieurs zullen dit niet zonder rede gedaan hebben. toch??? wie helpt me aan een verklaring
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
als je het systeem goed bekijkt, dan zie je halverwege een koppeling zitten, met daarin een klep.
die klep wordt door vacuum open gezogen (wanneer weet ik niet precies) waardoor je allene maar koude lucht van achter je koplamp krijgt.
het systeem is om ervoor te zorgen dat je bij -30 ook nog kan rijden
die klep wordt door vacuum open gezogen (wanneer weet ik niet precies) waardoor je allene maar koude lucht van achter je koplamp krijgt.
het systeem is om ervoor te zorgen dat je bij -30 ook nog kan rijden
bij koude temp verdampt je benzine minder goed.
en dus wordt er wat extra warme lucht in de cilinder geholpen.
warme lucht zet uit dus heeft minder zuurstof per liter.
daarom wil je zo koud mogelijke lucht(zoveel mogelijk zuurstof) hebben.
jammer van het spruitstuk van de monopoint (ik denk ook carb) is dat dit
ook verwarmt wordt om de neergeslagen benzine weer te verdampen.
dussss
en dus wordt er wat extra warme lucht in de cilinder geholpen.
warme lucht zet uit dus heeft minder zuurstof per liter.
daarom wil je zo koud mogelijke lucht(zoveel mogelijk zuurstof) hebben.
jammer van het spruitstuk van de monopoint (ik denk ook carb) is dat dit
ook verwarmt wordt om de neergeslagen benzine weer te verdampen.
dussss
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:Hmm... en kan benzine een "waterslag" opleveren? weet pas sinds kort wat 't is, maar goed..
neuh, zoveel benzine is het ook weer niet!
beetje zwarte zuigers/klepjes.. dat wel (en zwarte rook)
@netheo, gewoon je originele filterhuis houden, maar die buizen die erop zitten eraf halen! dus al die plastic zooi.. dat geeft bij mij het beste resultaat..
overigens heeft mijn rooie als het goed is nu zn luchtinlaat in 1 vd mistlichtgaten zitten (heeftie, maar of het werkt), maar die doet verder nix meer